נזיפה והשעיה על-תנאי לעו"ד ששידל להגיש תביעות בעקבות אסון מירון

בהסדר אליו הגיעו עו"ד נתנאל רוט וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, נקבע כי רוט ישלם קנס ויינזף • רוט יודה בשני הליכי משמעת נוספים שהתנהלו נגדו

מתפללים בסמוך למקום האסון בהר מירון
מתפללים בסמוך למקום האסון בהר מירון

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ועו"ד נתנאל רוט הגיעו להסדר, לאחר שתלונה הוגשה נגד האחרון בגין איסור שידול לשם השגת עבודה, פרסום אסור והתנהגות שאיננה הולמת את מקצוע עריכת הדין ופגיעה בכבוד המקצוע. הרקע הוא שתי מודעות פרסומיות של עו"ד רוט מיד לאחר האסון הכבד במירון.

במודעה שפרסם רוט בעיתון "יתד נאמן" נכתב תחת הכותרת "בקשה חשובה": "לצורך גיבוש וביסוס תביעת נזיקין ופיצויים מגורמי השלטון והביטחון באסון הגדול בהר מירון, נבקש מעדי ראייה שראו את תחילת ההתרחשות לפנות בהקדם את משרדנו[...]עדויות אלה לא יאפשרו להחזיר את הגלגל לאחור, אך בס"ד נוכל להקל ולו במעט על מאות המשפחות שאיבדו חיים או שנפצעו באירוע".

את המודעה סיים עו"ד רוט בפרטי יצירת קשור עבור "עדויות, בירורים ופניות של משפחות הנפגעים וההרוגים".

לאחר אותה מודעה, הגיב יו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד מנחם מושקוביץ: "כל תלונה שתתקבל בנוגע לייצוג משפטי של משפחות נפגעי האסון בהר מירון תטופל בהקדם האפשרי על-ידי ועדת האתיקה הארצית".

העונש לעורך הדין: נזיפה וקנס כספי

חרף הסערה שחוללה המודעה של רוט וחרף הודעת עו"ד מושקוביץ, נתנאל רוט פרסם מודעה פרסומית נוספת מספר ימים לאחר מכן בעיתון "משפחה" תחת הכותרת "פיצויים לנפגעי אסון מירון". במודעה נכתב כי "עו"ד נתנאל רוט, ששמע את העדויות המטלטלות מכלי ראשון, מגיב לשאלות שחזרו ונשאלו. מאות פניות ועדויות מטלטלות התקבלו על שולחננו". בהמשך המודעה הסביר רוט את הפרוצדורה של הגשת התביעה.

לפי הסדר הטיעון, אליו הגיעו ועדת האתיקה ועו"ד רוט, ייגזרו על רוט עונשי נזיפה, קנס כספי בסך 2,000 שקל וכן השעיה על-תנאי למשך חודש לתקופה של חצי שנה. במסגרת ההסדר יודה עו"ד רוט בשני הליכי משמעת נוספים שהתנהלו נגדו בבית הדין למשמעת על רקע פרסומיו שחרגו מן המותר על-פי כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין.

מטעמו של עו"ד רוט נמסר בתגובה: "אין בכוונתי להתייחס לעניינים והליכים שאינם רלוונטיים לטיפול הטוב והמקצועי של משרדי בלקוחותיו הרבים".