מיקי גנור | בלעדי

מיקי גנור טוען שטיסנקרופ חייבת לו כספים - ופנה לחברת מודיעין עסקי

הנאשם בפרשת הצוללות טען כי חברת טיסנקרופ מנעה ממנו כספים • גנור התקשר עם חברת המודיעין העסקי CGI GROUP של יעקב פרי וצביקה נווה, אך בסופו של דבר ההסכם לא יצא לפועל

מיקי גנור / צילום: כדיה לוי
מיקי גנור / צילום: כדיה לוי

כשהחלו הפרסומים אודות החקירה נגד גנור במסגרת פרשת הצוללות, ניתק התאגיד טיסנקרופ את קשריו עם גנור - שהועסק כסוכן. תשלומי העמלות שקיבל הופסקו, ולימים הודיעה טיסנקרופ כי הסכמי ההתקשרות איתו בטלים. לגלובס נודע כי גנור לא השלים עם ההחלטה, ולפני מספר חודשים שכר את חברת המודיעין העסקי CGI GROUP שבבעלות ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ומנכ"ל החברה צביקה נווה, כדי לקבל כספים שטיסנקרופ מסרבת להעביר לו. בסופו של דבר ההסכם בין גנור ל-CGI לא התקיים.

גנור שימש כסוכן של טיסנקרופ משנת 2009 ועד 2017. לפי כתב האישום, החברה שילמה לו כ-10 מיליון אירו עבור שירותיו.

טיסנקרופ הקפיאה את החוזה

לאחר פרוץ הפרשה, טיסנקרופ הודיעה כי הקפיאה את החוזה עם גנור. לגלובס נודע כי טיסנקרופ טענה כי יתרת החוב, אותה היא מסרבת לשלם לגנור, עומדת על כ-1.9 מיליון אירו, אך גנור טוען כי הסכום גבוה הרבה יותר. לפי ההסכם בין הצדדים, במקרה של מחלוקות, בית המשפט לבוררות בציריך הוא המוסמך לדון בהן.

בשנה שעברה הודיעה טיסנקרופ, המיוצגת בישראל על-ידי עו"ד שוקי חורש, ממנהלי משרד ש.הורביץ, לגנור כי לפי החוק השוויצרי, ההסכמים עמו מבוטלים ואינם מחייבים. גנור לא השלים עם ההחלטה. הוא בחר שלא לפתוח בהליך בוררות ושכר את CGI שתנסה להביא לתשלום הכספים בסיוע הקשרים של פרי.

חתם על הסכם עד מדינה - וחזר בו

גנור הוא איש עסקים ששירת בחיל הים והשתחרר בדרגת סגן אלוף. הוא נעצר ונחקר בחשד למתן שוחד בפרשת הצוללות, וחתם על הסכם עד מדינה לפיו יועמד לדין רק על עבירות מס וירצה שנת מאסר.

בשנת 2019 חזר בו גנור מההסכם בטענה כי הופעלו עליו לחצים, ובאפריל 2021 הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו וליתר הנאשמים עבירות חמורות של שוחד ומרמה.

עו"ד איתן מעוז, המייצג את גנור, סירב להגיב לפניית גלובס.

תגובת צביקה נווה, מנכ"ל CGI Group: "אנחנו לא מגיבים בכלי התקשרות אודות לקוחותינו ו/או פעילותינו בישראל ובעולם. נדגיש כי CGI Group מלווה בייעוץ משפטי בכל מדינה בא אנו עובדים ולהבטחת הפעילות בהתאם לחוק המקומי". 

*** חזקת החפות: ההליך המשפטי בעניינם של מיקי גנור ושאר הנאשמים בתיק הצוללות נמצא בראשיתו, ועומדת להם חזקת החפות.