פורסמו שמות הזוכים בפרויקטי מחיר מופחת ברובע לכיש באשדוד

5 חברות זכו בבנייה של 615 יח"ד • הצעות כל החברות שזכו מתייחסות למחיר של 12,700 שקל עבור מ"ר בנוי

הדמיית רובע פארק לכיש / הדמיה: ארי כהן אדריכלים
הדמיית רובע פארק לכיש / הדמיה: ארי כהן אדריכלים

רשות מקרקעי ישראל הודיעה השבוע על זכייתם של חמישה יזמים שיבנו יחד 615 יחידות דיור בפרוייקטי מחיר מופחת ברובע פארק לכיש באשדוד. הצעות כל החברות שזכו מתייחסות למחיר של 12,700 שקל עבור מ"ר בנוי. יש להזכיר כי "דיור במחיר מופחת" הייתה התוכנית הממשלתית של שר הבינוי והשיכון הקודם, יעקב ליצמן.

במסגרת התוכנית נערכים מכרזי קרקעות על ידי רמ"י באמצעות תחרות בין היזמים המתחרים על מחיר למ"ר בנוי בדירות אותן יבנו, כשמחיר הקרקע והוצאות הפיתוח הנקובים במכרז נותרים קבועים. חברות יכולות להוסיף למחיר הקרקע, אם ברצונן לשפר את סיכוייהן לזכות במכרז.

החברות שזכו במכרזים על הקרקע הן: חברת "ליאם נחמיאס חברה לבניין בע"מ", שתבנה 99 יחידות דיור: חברת "מ.ח.נחמיאס יזום ובניה בע"מ", שתבנה 64 יחידות דיור: חברת "חי נחמיאס ייזום והשקעות בע"מ", שתבנה 120 יחידות דיור: חברת "אחים אוזן חברה לבנייה בע"מ" ,שתבנה 162 יחידות דיור וחברת "סלע בינוי בע"מ", שתבנה 170 יחידות דיור.

רובע "פארק לכיש" (התוכנית תמ"ל 1062) נמצא בחלק הצפוני של העיר אשדוד, ממזרח לנמל, ושיטחו הוא 617 דונמים. התוכנית המקורית מציעה בנייה של כ-2,700 יח"ד בצפיפות ממוצעת של 29 יח"ד לדונם, מתוכן, 240 יחידות דיור מוגן לקשישים, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, קריית ספורט ומבני ציבור. מבני המגורים הן ברובם בגובה של 9-11 קומות, בנוסף ל-11 מגדלי מגורים בגובה 17-29 קומות.

לפני מספר חודשים פרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את המכרז הראשון לשיווק אחת הקרקעות ברובע. במסגרת זו נבחרה חברת "עמרם אברהם" לבניית 1,028 יחידות דיור על שטח של 29 דונם ברובע החדש, כאשר מחצית מיחידות הדיור ישווקו במחיר מופחת של מיליון שקלים לדירת 3 חדרים 75 מ"ר ו-1.4 מיליון שקלים לדירת 4 חדרים 100 מ"ר. יתר הדירות ישווקו בשוק החופשי.