ועדת הכספים דחתה את ההצעה להפחית את הטבת שווי השימוש לרכב היברידי ופלאג-אין

ההטבות הקיימות יוארכו עד 2025, ותתווסף הטבה בגובה 200 שקל בשווי השימוש החודשי לרכב חשמלי צמוד • עפ"י נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין

יו''ר ועדת הכספים, ח''כ אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו''ר ועדת הכספים, ח''כ אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מקבלי כלי רכב צמודים עם הנעה היברידית או פלאג-אין יכולים לנשום לרווחה. ועדת הכספים דחתה היום (ב') את הצעת רשות המסים להפחית 100 שקל לחודש מההטבה הקיימת בשווי השימוש על רכב צמוד היברידי והיא תישאר 500 שקל לחודש. ההטבה על רכבי פלאג-אין צמודים תישאר 1000 שקל לחודש. שיעור ההטבה החודשית בשווי השימוש למקבלי רכב חשמלי הוגדל ב-200 שקל ל-1200 שקל בחודש. המהלך אמור היה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בשנה הנוכחית ב-100 מיליון שקל.

על פי נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין, וכמעט אחת מכל שלוש מכוניות חדשות שנרכשות עבור חוזי ליסינג תפעולי, שייכות לשתי הקטגוריות הללו.

ההטבות יהיו תקפות לשנים 2022-2025. ועדת הכספים דחתה את ההצעה להקטין את ההטבות בנימוק שהן יפגעו בעובדים רבים וייצרו מוטיבציה שלילית להצטייד ברכב עם הנעה נקיה, במיוחד לאור ההתייקרות של הדגמים ההיברידיים ודגמי הפלאג-אין בתחילת 2022 בעקבות עליית מס הקנייה עליהם.

מרשות המסים נמסר כי "העדכון הנוכחי בשיעורי ההפחתה מבוסס על בדיקות כלכליות עדכניות. בין היתר, נלקחו בחשבון כניסתם לשוק של דגמים חדשים ויקרים יותר של רכבים חשמליים והתייעלות בצריכת האנרגיה של דגמים חשמליים. כמו כן, בכלי רכב חשמליים ופלאג-אין הובאו בחשבון הוצאות טעינה ביתיות".

יצוין כי למרות הגדלת ההטבה החודשית לרכב חשמלי צמוד, עדיין קיימים סימני שאלה לגבי המוטיבציה של העובדים הזכאים לרכב צמוד להצטייד בכלי רכב כאלה בשל העובדה שרוב העובדים זוכים להטבת "דלק חופשי" מהמעסיקים ולפיכך הם אדישים לחיסכון הכלכלי של רכב חשמלי.