"כולנו משתמשים כבדים כי אנחנו חשופים למבצעים, זה ממכר": ביקור במשרדי הייטקזון

איזה מוצר ההייטקיסטים קונים הכי הרבה, מי מתחמק מהתורנות של הקפה מבחוץ, ומה קרה למכירות בקורונה • ביקור במשרדי הייטקזון • הברזייה

מימין: חלי גנופולסקי,  מוישיק אלפרט, רחלי אמיר. במשרדי הייטקזון / צילום: איל יצהר
מימין: חלי גנופולסקי, מוישיק אלפרט, רחלי אמיר. במשרדי הייטקזון / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

הייטקזון, מועדון צרכנות לעובדי הייטק

משתתפים בשיחה:

1. מוישיק אלפרט, 54, נשוי ואב לארבעה, מנהל הסחר האלקטרוני באתר. חצי שנה בהייטקזון
2. רחלי אמיר, 37, נשואה ואם לשניים, מנהלת פעילות סחר ורכש B2B. שלוש שנים בהייטקזון
3. חלי גנופולסקי, 34, אם לפעוט, אחראית שיווק כרטיס אשראי הייטקזון ואתר FLYSTORE של הנוסע המתמיד. 9 חודשים בהייטקזון

על מה מדברים:

מה זה הייטקזון: מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק בישראל, שנוסד ב-2009 על-ידי דגן רונן ונועם בוסידן. כיום חברים במועדון 250 אלף עובדי הייטק מכ-700 חברות בישראל.

מאיפה הגעתם? רחלי הגיעה אחרי שפרשה מחברת מוצרי החשמל ניופאן, ופגשה במקרה את סמנכ"ל הסחר של הייטקזון. "סיפרתי לו שאני נהנית מהחיים, נושמת. 'כשתגמרי לנשום', הוא אמר, 'יש לי תפקיד בשבילך"; מוישיק הצטרף לאחר שהחברה שבה עבד mySupermarket נמכרה לוואן טכנולוגיות; ולחלי יש סיפור "סינדרלת־קורונה". היא עבדה כ-5 שנים במועדון הנוסע המתמיד של אל-על, ונשלחה לחל"ת כשפרצה המגפה. כשאל על והייטקזון הקימו את אתר הקניות Flystore - היא נשלפה מהחל"ת אל המשרד.

המשרד: שוכן בקניון כפר סבא הירוקה, והווייב בו צעיר והומה. העובדים מתחלקים לאניני הטעם שצורכים קפה בקניון, ואלה שמסתפקים בנס או במכונה שבמטבחון. רחלי שייכת לראשונים: "כל הייטקזון יודעים איך אני שותה אותו - עם סויה מקפה לנדוור". איכשהו היא מתחמקת מהתורנות של להביא קפה מבחוץ. מוישיק עם דרישות צנועות: "הקפה במשרד אחלה". וחלי מעידה שהיא מכורה לקפאין: "על הבוקר, עוד לפני שהלפטופ נפתח".

כשהלפטופ נפתח: רחלי מגדירה עצמה כמכורה לעבודה. "אני לא אמא טיפוסית, אני נכנסת למשרד ב-8 וחצי ויוצאת ב-9 בערב. לפני החגים גם ב־12 בלילה. עכשיו אנחנו עמוק בעבודה על מתנות לפסח". מוישיק לא לוקח הפסקות, גם לא כדי לאכול. ולחלי חשוב האיזון בין בית לעבודה. "יש לי ילד קטן מהמם שהוא כל עולמי, יש בחברה הבנה כלפי הורות צעירה". האיזון אצלה מתבטא גם בארוחות. "יש לי חוק: אני לא אוכלת מול המחשב".

מה אוכלים וקונים בהייטקס: "זה קהל שיודע מה הוא רוצה", מספרת חלי. "הם מאוד אוהבים למשל הטבות של מסעדות שף, כמו שובר 'שףזון'". מוישיק מספר על המכירות אונליין: "בכל חמישי יש 12 שעות עם 30 מוצרים במחירי בלאק פריידיי. בהייטק אוהבים לקנות ואוהבים מבצעים - אנחנו מתמקדים במוצרים יוקרתיים. הם רוצים את המותג".

המותג המנצח: המוצר הנמכר בהייטקזון בימים אלה הוא הנינג'ה גריל. לפניו כיכב שואב האבק של דייסון, ובשגרה מסכי טלוויזיה חכמים. מוישיק עצמו יושב במשרד על מוצר מהאתר - כיסא ענק שנראה כמו מושב של קפטן בחללית. "הבאנו אלפי כסאות גיימינג למכירה, ובחלק אנחנו משתמשים", הוא מסביר. הכיסאות נמכרו בהמוניהם, אבל מוישיק עצמו נע בחוסר נוחות. "אם הייתי גיימר בן 20 אז כנראה היה לי נוח. אני מעדיף כיסא רגיל".

על השולחן במשרדי הייטקזון / צילום: איל יצהר
 על השולחן במשרדי הייטקזון / צילום: איל יצהר

 

יושבנות וכושר: מאז הקורונה, לעובדים נוצר צורך בריהוט משרדי ביתי, כמו כסאות ושולחנות. מנגד, אנשים חיפשו תחליף לחדר הכושר: "הוספנו מוצרים כמו משקולות, רצועות אימון. אנשים הקימו חדרי כושר בבית. כל מוצר שהזמנו נגמר תוך שנייה", מספרת רחלי. בחברה עברו להתמקד גם בתיירות פנים: "בעבר טסו לחו"ל, והרבה. לכן צריך למלא את החלל במלונות בארץ". הקורונה עשתה לחברה רק טוב: "להייטקיסטים יש יותר כסף פנוי כי יש פחות חו"ל, ואנחנו נהנים מזה: המכירות באתר גדלו פי שלושה".

עובדים ונהנים: גם עובדי הייטקזון עצמם חברים במועדון. "כולנו משתמשים כבדים", מדליף מוישיק. "בגלל שאנחנו חשופים למבצעים, זה ממכר - וצריך לדעת להתאפק".