הונדה מצמצמת את פעילותה באירופה ו"מייבשת" בהדרגה את נוכחותה בישראל

המהלך הוא חלק מההחלטה האסטרטגית של הונדה להפסיק את ייצור הרכב שלה באירופה ולהתמקד בשוק האמריקאי • נכון להיום אין עדיין החלטה של החברה האם ומתי לייצא לישראל את הדור הבא של הסיביק המשפחתית, שנמכרת בארה"ב • וגם: חברת לובינסקי פתחה את ההזמנות המקוונות המוקדמות לדור החדש והמשודרג של רכב הפנאי החשמלי MG ZS • השבוע בעולם הרכב

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

חברת הונדה יוצאת בהדרגה מהשוק האירופי ועל הדרך גם מצמצמת את נוכחותה בפועל בישראל. המהלך הוא חלק מההחלטה האסטרטגית של הונדה להפסיק את ייצור הרכב שלה באירופה ולהפחית למינימום את שיווק הרכב ביבשת תוך התמקדות בשוק האמריקאי.

במסגרת המהלך סגרה החברה את מפעל הייצור שלה בטורקיה לפני שנתיים וביולי האחרון סגרה גם את המפעל שלה בבריטניה, אחרי 35 שנות פעילות, ביחד עם פיטורים של כ-3000 עובדים. המהלכים הללו, בשילוב עם המחסור בצ'יפים, השפיעו על מכירות המותג בישראל בשנה החולפת שהסתכמו ב-3,066 יחידות והם משפיעים ישירות גם על נוכחותה בישראל ב-2022.

ייצורה של הסיביק האירופית הקיימת הסתיים ונכון להיום אין עדיין החלטה של החברה האם ומתי לייצא לישראל את הדור הבא של הסיביק המשפחתית, שנמכרת בארה"ב. גם אין עדיין החלטה האם ומתי להמשיך לייצא לישראל את הג'יפון הפופולארי HR-V ואילו דגם הג'אז הקומפקטי קיים בינתיים רק על הנייר להזמנות עתידיות. הדגם היחיד של המותג, שיבואו מובטח ב-2022, הוא רכב הפנאי הגדול CR-V, שצפוי לנחות בישראל בחודשים הבאים בגרסה היברידית.

חברת המזרח מציגה את הריינג'רובר החדש

חברת "המזרח" יבואנית לנדרובר ויגואר, הציגה אתמול בישראל לראשונה את הדור החדש של דגם הדגל של ריינג'רובר. הרכב ניצב על פלטפורמה חדשה והוא יוצע בגרסה "רגילה" שממדיה דומים לאלה של הרכב היוצא ובגרסה "ארוכה" שמיועדת בעיקר לעד שבעה נוסעים. הרכב ניצב על מערכת מתלי אוויר חדשה ומתקדמת ומצויד בתא נוסעים דיגיטלי לחלוטין כולל מסך מרכזי ענק.

הדור החדש של דגם הדגל של ריינג'רובר / צילום: יח''צ לנד רובר
 הדור החדש של דגם הדגל של ריינג'רובר / צילום: יח''צ לנד רובר

תא הנוסעים כולל בין השאר מערכת סינון אוויר שמותאמת לתקן שמאפשר את סינון וירוס הקורונה. הרכב יושק בשלב הראשון בישראל עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3 ליטר בהספק 350 כ"ס ועם מנוע טורבו-בנזין בנפח 3 ליטר, שמייצר 400 כ"ס. בעתיד יצטרפו להיצע מנוע V8 בנזין וגרסת פלאג-אין. המחירים מתחילים בכ-1.3 מיליון שקל עם תוספת של כ-70 אלף שקל לדגם הארוך. האספקה הראשונה תחל במאי ובחברה מדווחים על כמה עשרות מזמינים מוקדמים.

לובינסקי פתחה את ההזמנות לדור החדש של הג'יפון החשמלי MG ZS

חברת לובינסקי פתחה את ההזמנות המקוונות המוקדמות לדור החדש והמשודרג של רכב הפנאי החשמלי MG ZS. הרכב בגרסתו העדכנית מיועד לתת מענה לדגם GEOMETRY C של גילי, שזכה להצלחה, והוא יוצע לבחירה עם שתי אפשרויות טווח: עם סוללה של 50.3 קילוואט-שעה וטווח של עד 320 ק"מ ועם סוללה של 70 קילוואט-שעה וטווח של עד 440 ק"מ.

רכב הפנאי החשמלי MG ZS / צילום: יח''צ MG
 רכב הפנאי החשמלי MG ZS / צילום: יח''צ MG

שני הדגמים תומכים בטעינה מהירה של 80 ו-93 קילוואט שעה. גם המנועים שודרגו וגרסת הטווח הארוך מצוידת כעת במנוע בהספק 156 כ"ס כאשר הגרסה הרגילה מצוידת במנוע בהספק 177 כ"ס. האבזור התקני שודרג וכולל כעת מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי. המחיר של דגם הפתיחה עומד על כ-144 אלף שקל בעוד שהדגם בעל הטווח הארוך יותר עולה כ-149 אלף שקל.

חברות האוטו-טק הישראליות מביאות בשורות לתערוכת CES

חברת INNOVIZ, שמפתחת חיישני לייזר (LIDAR) למערכות בטיחות לרכב, הודיעה בתערוכה על השקת ליידאר חדש לכלי רכב מסחריים ורכבי תחבורה ציבורית. המוצר, ששמו Innoviz360, אמור להיות זול משמעותית מהפתרונות הנפוצים בשוק הזה ויציע רזולוציה גבוהה עד פי עשרה מהמקובל. הדגם אמור להשתלב בין השאר בפתרונות לנהיגה אוטונומית ברכבי תחבורה ציבורית ובמקביל להשתלב בשוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה.

חברת קוגנטה מרחובות, שמפתחת תוכנת סימולציה שמאפשרת לבחון מערכות בטיחות מתקדמות לרכב אוטונומי בדרגות שונות לא צורך בנסיעת מבחן ממשית, הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קוואלקום. התוכנה של החברה תשלב במהלך האסטרטגי של קוואלקום לכניסה לשוק הרכב האוטונומי ולתחרות מול מובילאיי ו-NVIDIA באמצעות פלטפורמה שמשלבת מעבד מרובה ליבות, מעבד גרפי מתקדם ואלגוריתמים של בינה מלאכותית ליישומי ראייה מלאכותית.

ואילו חברת CIPIA הודיעה שתספק את הטכנולוגיה שלה למעקב אחרי הנהג והנוסעים ברכב ליצרנית הרכב הסינית SAIC, עבור דגמי יצוא עתידיים. החברה מפתחת טכנולוגיה מבוססת ראיית מכונה ובינה מלאכותית, שמנטרת את מצבו הפיזי של הנהג באמצעות ניתוח מצב האישונים שלו, הבהייה שלו וכדומה ומתריעה מפני סיכונים בנהיגה. מערכות כאלה עתידות היות דרישת חובה באיחוד האירופי בשנים הקרובות.

קרן theDOCK משלימה גיוס 

חברת השקעות ההון סיכון theDOCK, שהוקמה ב-2017 ומתמחה בהשקעות בחברות בתחום הטכנולוגיה הימית המתקדמת, הודיעה על סגירה של השלב הראשון בגיוס לקרן חדשה בהיקף של כ-30 מיליון דולר. הקרן משקיעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים עם טכנולוגיות בתחום הנמלים, ספנות, שרשרת האספקה ועוד, הן בישראל והן מחוצה לה. החברה סגרה עד כה השקעות בהיקף כ-10 מיליון דולר וצופה להשלים את הגיוס לקרן עד סוף השנה.

הקרן הראשונה של החברה, שגויסה ב-2018, מחזיקה כיום בפורטפוליו של שמונה חברות. הקרן החדשה שואפת להשקיע בחברות בשלב הסיד או לפני סבב גיוס A ושברשותן פתרונות מקוריים לבעיות בוערות של ענף הספנות הגלובלי ושל שרשרות האספקה. חנן כרמלי, אחד המייסדים של הקרן ושותף-מנהל בה אומר כי "תחום הספנות הגלובלי בכללותו וכלל שרשרת האספקה נמצאים כיום במקום גבוה באג'נדה של מקבלי החלטות בתאגידים וגופי ממשל, שמכירים כיום יותר מתמיד בחשיבות על שרשראות אספקה שוטפות ועמידות בפני זעזועים".

הקרן הכריזה במקביל על השקעה ראשונית ב-ASIO, סטארט-אפ בשלב מוקדם, שמפתח פתרונות לניתוח חכם של נתוני חזותיים המבוסס על טכנולוגיית "אינטואיציה מלאכותית" בעלת פטנט רשום. החברה חתמה לאחרונה על מספר הסכמים מסחריים עם לקוחות ומריצה פיילוטים עם שני מפעילי נמלים גלובליים.