“השכנים אנשים מקסימים, אבל כקבוצה היה לנו קשה. המבוגרים התקשו לקבל את הרעיון שנעזוב את הבית"

בניין עם שלוש כניסות ברחוב ששת הימים 34-38 ברמת השרון ייהרס בקרוב, לטובת בניין חדש

התחדשות עירונית בששת הימים 34–38 רמת השרון / הדמיה: Pro-forma
התחדשות עירונית בששת הימים 34–38 רמת השרון / הדמיה: Pro-forma

סיפור הפרויקט:

הפרויקט נמצא בשכונת נווה רסקו ברמת השרון. "השכונה היא אחת השכונות המבוקשות ביותר בעיר והרחוב נמצא בקרבת כביש 5", אומרת רוני רסקין אחת מבעלות הנכסים בבניין, "יש בה קוטג’ים שנבנו לפני המון שנים ולצידם כמה בנייני קומות".

רסקין מספרת כי הבניין נבנה בשנות ה-70, ועבר מאז כמה שיפוצים ותיקונים, אולם היום הוא מתפורר. "יש בו נזילות מים חמורות, עובש, עמודים מתפוררים, מערכת ההשקיה והביוב זקוקות להחלפה. אף שרוב הדיירים מתחזקים את הדירות שלהם מבפנים, מבחוץ הוא מוזנח וזקוק לטיפול".

עם זאת היא מדגישה: "אני מאוד אוהבת את הדירה. קניתי אותה בשנת 2001 ושילמתי אז 255 אלף דולר (כ-1.1 מיליון שקל אז). מדובר על דירה של פעם, סופר נעימה. יש לי ירוק בעיניים מכל החלונות. אני מאוד אוהבת את הדירה ולא מוכנה להיפרד ממנה".

רסקין מספרת שהתהליך לקח הרבה זמן: "התחלנו את התהליך בשנת 2008. לקח לנו בערך עשר שנים עד שהתגבשנו, כי היה קושי גדול למצוא יזם שיענה על הצרכים שלנו. עם כניסת חברת רוטשטיין לתמונה הגענו להיתר תוך שנתיים".

גם בקרב הדיירים היו חילוקי דעות לא מעטים. רסקין מתארת מפגשים מאתגרים: "השכנים כאן הם כל עם ישראל. יש לנו אנשים מקסימים, אבל כקבוצה היה לנו קשה - אנחנו צוחקים ואומרים שהפגישות בין הדיירים על נושא התמ"א היו כמו סרט של אמיר קוסטוריצה". עם זאת, לדברי רסקין, "הדיירים המבוגרים בבניין מאוד התקשו לקבל את רעיון עזיבת הבית, בנוסף לשתי קבוצות דיירים שמשכו כל אחת לצד אחר.

"הסתדרנו בסוף בגלל ההבנה שצריך להתפשר ולקדם את הדברים גם כי המתנגדים לא הצליחו להציג תוכנית אלטרנטיבית. בנוסף אלמנט הזמן שיחק תפקיד, כי תוכנית התמ"א עומדת להסתיים ועניין המכסות ברמת השרון היה קריטי עבורנו. כאמור, בסוף הפרויקט, אקבל דירה של 5 חדרים, 131 מ"ר, ושוויה יהיה מוערך ב-4 מיליון שקל לפחות".

התחדשות עירונית בששת הימים 34-38 רמת השרון / צילום: נבות רובין
 התחדשות עירונית בששת הימים 34-38 רמת השרון / צילום: נבות רובין

התמורה ליזם:

26 דירות חדשות למכירה.

התמורה לדיירים:

תוספת של 22.5 מ"ר על שטח הדירה הקיים, שתי חניות תת קרקעיות לכל יח"ד.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט משנת 2020. התקבל היתר בנייה, הופצו הודעות פינוי והפרויקט בשיווק. מסירת הדירות בבניין צפויה במהלך שנת 2024.

הפרויקט: פורטרט
היזם: רוטשטיין נדל"ן בע"מ
המצב הקיים: מתחם מגורים הכולל 18 דירות ישנות בבניין אחד עם 3 כניסות, הבניין בן 3 קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה70 השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-105 מ"ר.
האדריכל: נבות רובין ארכיטקטורה