פרטנר היא שיאנית הניודים ב-2021. ומי החברה שהכי ננטשה?

1.95 מיליון ניודים בוצעו ב-2020 • ההסבר לכך כולל כמובן את הקורונה, אך גם את עייפות החומר אצל לקוחות שמוותרים על מעבר מחברה לחברה בשביל כמה שקלים בודדים • מספר הניודים השליליים הגבוה ביותר נרשם בהוט מובייל, שסיימה את השנה עם מינוס 18 אלף לקוחות

אבי צבי, מנכ''ל פרטנר. החברה מובילה בגיוסים / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ''ל פרטנר. החברה מובילה בגיוסים / צילום: ישראל שם טוב

ירידה משמעותית בניודים בסלולר נרשמה בשנת 2021 בהשוואה לשנת 2020. מנתונים שהגיעו לגלובס עולה כי בשנה החולפת נרשמו 1.5 מיליון ניודים בשוק הסלולר, לעומת 1.95 מיליון ניודים ב-2020. הקורונה והגבלות התנועה מסבירות את הירידה, אבל גם העובדה שלקוחות רבים חושבים פעמיים האם כדאי לעבור חברה בשביל כמה שקלים במבצע כזה או אחר.

מתוך אותם 1.5 מיליון ניודים שנרשמו בשנה החולפת, פרטנר סיימה עם המספר הגדול ביותר של מתניידים נטו - 26 אלף. מדובר במספר המצטרפים לחברה לעומת אלה שנטשו אותה, ללא מצטרפים חדשים. אחריה במקום השני בטבלה נמצאת סלקום עם 20 אלף מתניידים נטו, ולאחר מכן פלאפון עם 4,000 מתניידים.

אם מנתחים את מספר הניודים וגם על-פי דיווחי החברות על אחוז הנטישות, ניתן לראות שהשוק הסלולרי ממשיך במגמת התחרות החריפה שבו. נתוני חברות הסלולר מעידים על אחוזי נטישה של 7%-5% ברבעון - נטישה שנתית שבין רבע לשליש מהלקוחות בחברות הגדולות.

מספר הניודים השליליים הגבוה ביותר נרשם בהוט מובייל, שסיימה את השנה עם מינוס 18 אלף לקוחות. אחריה, באופן מפתיע, מי שסיימה את השנה עם מספר גבוה יחסית של נטישות זו דווקא חברת רמי לוי סלולר, עם 17 אלף ניודים שליליים. רמי לוי סלולר עשתה עבודה מאד אינטנסיבית בשוק החרדי, וכנראה שהמנויים כבר פחות נאמנים למותגים ומחפשים את המחירים הנמוכים ביותר בכל עת.

אחריה ממוקמת אקספון סלולר, מפעילת המותג WE4G, שסיימה את השנה עם 12 אלף נוטשים נטו. אקספון עברה שנה קשה ומורכבת מאוד לנוכח מאבקי השליטה שחוותה והמחלוקת שלה עם סלקום על המשך שיתוף-הפעולה בין החברות. בשורה התחתונה, מספר הנטישות יכול היה להיות הרבה יותר גרוע, והשאלה הגדולה היא כיצד החברה תפעל בשנה הבאה, והאם תחת בעלים חדשים היא תחזור להיות מחוללת תחרות. נזכיר כי אקספון הייתה מחוללת תחרות גדולה בשוק, והרגיעה שלה בשנה החולפת לבטח תרמה להקטנת הניודים.

גולן טלקום מסיימת את השנה עם 5,000 נוטשים - מספר יחסית נמוך לנוכח המגמה שהחברה התחילה איתה את השנה. בסופו של דבר, כתוצאה ממהלכי התייעלות שנעשו בגולן טלקום, החברה עברה למגמה חיובית בגיוסים, כך שמדובר בתוצאה לא רעה בכלל.