בנט: "מוטרד מהשיחות בווינה. ישראל לא צד להסכמים עם איראן"

בדיון בוועדת החוץ והביטחון התייחס ראש הממשלה לדיווחים על התקדמות השיחות בווינה על חזרת איראן להסכם הגרעין, והודיע כי "ישראל איננה מחויבת למה שיירשם בהסכמים אם הם ייחתמו, וישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא בכל מקום ובכל זמן בלי מגבלות" • יו"ר הוועדה ח"כ רם בן ברק: "מעל כלל האתגרים הביטחוניים של ישראל מרחפת איראן"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהופעה ראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהופעה ראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט מחזק את הדיווחים כי השיחות בווינה על חזרת איראן להסכם הגרעין מתקדמות, ואומר כי ישראל בהחלט מוטרדת מהן. בדיון בוועדת החוץ והביטחון אמר בנט: "ישראל איננה צד להסכמים, ישראל איננה מחויבת למה שיירשם בהסכמים אם הם ייחתמו, וישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא בכל מקום ובכל זמן בלי מגבלות".

לדברי בנט, מצב הביטחון הלאומי של ישראל טוב ונמצא במגמת התחזקות, אף שיש לה לא מעט אתגרים. "בראש רשימת האתגרים שלנו ניצבת איראן. איראן היא ראש התמנון שמשגר לעברנו, לכל גבולותינו, יריבים ו'פרוקסים' וזרועות שלה. אנחנו מתמודדים יומם וליל מול איראן ומול גרורותיה. אנחנו עושים פה שינוי של מעבר לתפיסה של מתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה".

בנט הבהיר את חשיבות הקמת הממשלה בייצוב המערכת הישראלית, ולקח קרדיט מלא על הצמיחה המתחדשת ומצבה של הכלכלה הישראלית. "המערכת הישראלית הייתה בסחרור של מספר שנים", אמר, "מה שפגע פגיעה חמורה בביטחון הלאומי הישראלי, על כל מימדיו. ייצבנו את המערכת, העברנו תקציב, כלכלת ישראל איתנה ונמצאת בצמיחה של כ-7% בזכות המדיניות שלנו נגד סגרים, מה שאיפשר לכלכלה לחזור לעצמה.

"בזכות הצמיחה הזו אנחנו לוקחים לא מעט כסף ומשקיעים בהתעצמות ביטחונית של צה"ל וכלל מערכת הביטחון, הייתי אומר התעצמות שלא ראינו שנים. ההתעצמות הזו חשובה לקיומנו, ואני מאוד שמח עליה ונחוש להשלים אותה מהר".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, אמר כי "מעל כלל האתגרים הביטחוניים של ישראל מרחפת איראן. כמו עננה שחורה ששולחת ברקים ורעמים חדשות לבקרים מעל המזרח התיכון כולו. את העננה הזאת, אדוני ראש הממשלה, צריך להסיר. יש להילחם נגד ציר הרשע הרדיקלי וגרורותיו באזור".

בן ברק לא הביע התנגדות מלאה להסכם חדש עם איראן, אבל הציב לו תנאים: "ארה״ב והמעצמות נמצאות ערב הדיונים על הסכם מחודש עם איראן. מדינת ישראל, על אף שאינה צד להסכם, ואינה מחויבת לו, צריכה לייחל להסכם שימנע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות, לצד הטלת מגבלות על פיתוח מערך הטילים הבליסטיים, מניעת התבססותה בסוריה, מניעת העברת נשק משנה איזון לחיזבאללה וחמאס ולחדול להתעסק בהפצת טרור".

הוא קרא לשמר את האופציה הצבאית: "אם כל זאת לא יתממש - ישראל מחויבת להכין תוכנית מגירה הכוללת גם אופציה צבאית אפקטיבית להשגת המטרות והיעדים של ישראל. לישראל הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה".

לאחר דברי השניים, נסגר הדיון לתקשורת.