הקריפטו נופל? המטבע הזה זינק ב-99% בשבועיים

הבייבי-דוג', מטבע-meme שהתחיל בתור בדיחה פנימית בעולם הקריפטו, מדהים את השוק בימים אלה, והכול בזכות פעילות תומכת של הרשתות החברתיות. עכשיו הוא נסחר במחיר כמעט כפול לעומת סוף 2021 • כדאי לזכור שבמקרים קודמים שמטבעות כאלו זינקו, חלקם בסוף התרסקו בתוך זמן קצר

מטבעות קריפטו שנולדים בהשראת בדיחות רשת זו לא תופעה חדשה / צילום: Shutterstock, Open Studio
מטבעות קריפטו שנולדים בהשראת בדיחות רשת זו לא תופעה חדשה / צילום: Shutterstock, Open Studio

זוהי לא התקופה הטובה ביותר עבור מטבעות הקריפטו המובילים שפרחו ב-2021. הביטקוין, למשל, נע סביב שער של 40 אלף דולר למטבע, וזאת לאחר שכבר נשק ל-70 אלף רק בחודש נובמבר האחרון. גם האת'ריום, שכמעט נגע ברף ה-5,000 דולר למטבע, נסחר כעת בכ-40% פחות.

למרות זאת, מטבע אחד רשם זינוק חריג בזמן שהמטבעות המובילים ירדו. מדובר ב"בייבי דוג'", שערכו עלה מתחילת השנה בכ-99%. הסיבה העיקרית: קידום ברשתות החברתיות, בדיוק כמו שקרה עם מטבעות אחרים.

מטבעות קריפטו שנולדים בהשראת בדיחות רשת זו לא תופעה חדשה. הדוג'קוין החל כפרודיה על הצד הספקולטיבי של מטבעות הקריפטו. אלא שהדוג'קוין רשם הצלחה מפתיעה, בעיקר הודות לתמיכתו הפומבית של אילון מאסק, ומאז המטבעות האלה הפכו כבר ממש לשעשוע פופולרי ולתופעה שיש לה שם - מטבעות meme.

הפעם, כמו במקרים קודמים שקשורים למטבעות ה-meme, הסיבה לנסיקה המשמעותית - שבדרך כלל גוררת אחריה גם צניחה - באה בעקבות ספקולציות ברשתות החברתיות, שמייצרות תנודות קיצוניות בערכם הספקולטיבי של המטבעות הללו: המשתמשים הנלהבים משווקים את מטבעות ה-meme ברשתות החברתיות השונות, ויוצאים בקריאות אל פלטפורמות המסחר המובילות לרשום אצלן את המטבעות.

כך קרה באוקטובר הקודם עם המטבע שיבה-אינו - כאשר המשתמשים דחקו בפלטפורמת המסחר רובין-הוד לרשום אצלה את המטבע, מה שהזניק את ערכו הספקולטיבי משמעותית. לאחר שרובין-הוד סירבה - צנח ערך המטבע דרמטית. עכשיו, קוראים חובבי בייבי דוג' לפלטפורמת המסחר המובילה Binance לרשום אותו אצלה, מה שהספיק כדי לעורר את הסקרנות והביקוש סביבו, ולהקפיץ, כאמור, את ערך המטבע ב-99%, כך שכיום הוא נסחר במחיר של $0.0000000038 - כמעט כפול ממה שהיה בסוף השנה שעברה.