עיריית ירושלים אישרה תוכנית שתחליף את מעונות האוניברסיטה בהר הצופים בשכונת מגורים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של ירושלים אישרה ארבע תוכניות להתחדשות עירונית בהר הצופים ומנחת ההליקופטרים של בית החולים הדסה • גובה הבניינים נע בין שבע קומות ל-30 קומות, והתוכנית מעצבת מחדש את המרחב באזור

השכונה שתיבנה במקום מעונות הסטודנטים בהר הצופים, ירושלים / הדמיה: נעמה מליס
השכונה שתיבנה במקום מעונות הסטודנטים בהר הצופים, ירושלים / הדמיה: נעמה מליס

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של ירושלים אישרה ארבע תוכניות להתחדשות עירונית של מתחמי מעונות האוניברסיטה אידלסון, מאירסדורף ורזניק בהר הצופים ומנחת ההליקופטרים של בית החולים הדסה. מדובר בשטח של 150 דונם, בבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

בשטח יש כעת כ-1,100 חדרי מעונות, ובמקומם יבנו כ-1,500 יחידות דיור, 200 חדרי דיור מוגן ו-500 חדרי מעונות לסטודנטים, 12.5 אלף מ"ר מסחר ו-15 אלף מ"ר שטחי תעסוקה.

יש לציין כי מדובר בשינוי משמעותי של הנוף בהר הצופים. גובה הבניינים נע בין שבע קומות ל-30 קומות. התוכנית מעצבת מחדש את המרחב כך שייווצר רצף מרקמי בין שכונת הגבעה הצרפתית לקמפוס האוניברסיטה. אדריכלית התוכניות היא נעמה מליס. התוכניות עוברות כעת לדיון ואישור של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר: "ממשיכים לבנות את ירושלים! התוכניות בהר הצופים יגדילו את היצע הדירות בעיר, מעונות הסטודנטים ושטחי הציבור, ויתנו מענה לצרכים השונים בעיר. חיבור שכונת הגבעה הצרפתית עם הקמפוס האוניברסיטאי יחזק את הקשר בין תושבי האזור לאוניברסיטה ויהפוך אותה לשכונה אטרקטיבית וצעירה, כזו שתמשוך אליה זוגות צעירים, משפרי דיור ועובדי אוניברסיטה. נמשיך לחזק את העיר ולבנות אותה, כיאה לעיר מודרנית ומתקדמת"