"כל מה שידענו על עומסי תנועה השתנה": ביקור במשרדי waze

עובדי ווייז מגלים מה כולם עושים בזמן שאתם עובדים: "אנשים עברו לעבוד מהבית אבל יש עליה של 30% בנסועה. בין היתר כי הרבה יותר אנשים מטיילים" • הברזייה

ד''ר רועי ששון, מנהל גלדת הדאטה, הילה רוט, מנהלת קהילות גלובאליות, דנה בורגר, מנהלת הפעילות העסקית, חברת וויז / צילום: איל יצהר
ד''ר רועי ששון, מנהל גלדת הדאטה, הילה רוט, מנהלת קהילות גלובאליות, דנה בורגר, מנהלת הפעילות העסקית, חברת וויז / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

Waze, אפליקציית ניווט המבוססת על נתוני המשתמשים

משתתפים בשיחה:

1. ד"ר רועי ששון, 41, מנהל גילדת הדאטה, נשוי+2, גר בתל אביב
2. הילה רוט, 35, מנהלת קהילות גלובליות, רווקה, גרה בכפר סבא
3. דנה בורגר, 37, מנהלת הפעילות העסקית, נשואה+2, גרה בתל אביב

על מה מדברים:

אפליקציית הניווט Waze, שכ-150 מיליון נהגים משתמשים בה מדי חודש ברחבי העולם, וכ־1.5 מיליון ישראלים משתמשים בה מדי יום.

המשרד: ווייז תופסת 4 מתוך 22 הקומות של גוגל במגדל אלקטרה בת"א. הקומות מחוברות במדרגות פנימיות "כדי שיהיה קל לשמור על קשר עם כולם", מציינת דנה. הנוף האורבני מקומות 22 עד 26 מרשים, ומכל חדר נשקפת זווית אחרת של העיר. המשרד עוד מקושט מהסילבסטר, אבל החלל שומם. 520 העובדים בבית. הילה: "מפחדים מאומיקרון".

מאיפה הגעתם: דנה הגיעה לפני עשור, אחרי שנים בענף הפרסום והשיווק, ועבדה במשרדים ברעננה עוד לפני המכירה לגוגל. היא התחילה כאשת מכירות וקודמה לניהול המחלקה. היא אגב לא מוכנה לחשוף כמה עובדים יש תחתיה: "זה סוד מסחרי". הילה הגיעה לפני 8 שנים, אחרי שעבדה כמנתחת דאטה באלביט. רועי עבד באאוטבריין: "כשהודעתי בעבודה הקודמת שאני עובר לווייז", הוא מספר, "המנהל התחיל לזרוק לי רעיונות לפיצ'רים".

רעיון לפיצ'ר: "אם היה לי שקל על כל חבר שהיה לו 'רעיון גאוני' לווייז", צוחקת דנה. "וגם כל פגישה שאני מגיעה אליה מתחילה בשאלה אם היו לי פקקים בדרך ואם מצאתי בקלות". הילה מסבירה שאנשים "מתייחסים לווייז כמו אל ישות או בן אדם, 'הווייז אמר לי', "הווייז לקח אותי'". "מוצר טוב זה מוצר שלאנשים אכפת ממנו", מוסיף רועי. "וכל מי שאני מכיר - אכפת לו מווייז".

הפקקים: רועי, שמנהל את הפן הטכנולוגי, מתמודד עם אחת הבעיות המטרידות בימים אלה, והמידע שלו לא מעודד: "נהיה יותר ויותר קשה לצפות את הפקקים. אנשים מנסים להקדים אותם, אבל זה יצר עומס בשעות חדשות". עם זאת, לא אבדה תקוותו: "אנחנו מפתחים פיצ'רים חדשים כדי לשפר את המוצר. המערכת לומדת איך אנשים נוהגים, איך פקקים נוצרים ואיך משתנה התנועה. פעם אנשים יצאו לעבודה בשבע וחזרו בשש. היום התבניות משתנות כל הזמן, מפות הן דבר חי".

לאן כולם נוסעים: "מפות הן דבר חי ומשתנה", אומר רועי. "בעבר הניווט הקבוע היה בית־עבודה, ובגלל העבודה מהבית ציפינו לירידה בנסיעות. אבל במקום זה יש עלייה של 30%. זה קורה גם כי הרבה אנשים הפסיקו לנסוע בתחבורה ציבורית, גם כי בכל זמן נתון המון יש המון אנשים שמטיילים וגם כי אנשים שעובדים מהבית עושים סידורים על פני כל השבוע ולא בחמישי-שישי כמו פעם".

מה אנשים לא יודעים: "הממשק בנוי על עשרות אלפי מתנדבים שעורכים את המפות מסביב לשעון, מעלים עדכונים ומאמתים מידע. לא היינו כאן בלעדיהם", מחדדת הילה, שאחראית על הקהילה. "נוצרו ביניהם זוגות, ויש כאלה שיוצאים לחופשות יחד ושולחים לנו תמונות". היא מתגעגעת לימים שלפני המגפה: "5 חודשים מהשנה הייתי בחו"ל, בכנסי מתנדבים. יום בהיר אחד הכל בוטל. שנתיים לא הייתי בחו"ל". היא גם מתגעגעת לנסיעה השנתית ליוון או לקפריסין: "כל העובדים של ווייז מכל העולם היו נפגשים, זה היה מאוד מגבש".

מה עוד חסר: "לאוכל במשרדים אין מתחרים", מכריזה דנה. "יש כאן 3 מסעדות עם סוגי אוכל שונים, כולל צמחוני וטבעוני". רועי מתבדח על העומס בימים כתיקונם: "אנחנו צוחקים שצריך ווייז שינווט אותך לחדר האוכל עם התור הכי קצר".