משבר במיזוגי ה-SPAC? חברת הפינטק פאגאיה מדווחת על הרחבת הגיוס הצפוי

פאגאיה שהודיעה על עסקת מיזוג ל-SPAC לפי שווי של של 8.5 מיליארד דולר, תגדיל  את ההנפקה הפרטית למשקיעים גלובליים מ-200 ל-350 מיליון דולר: "הבעת אמון באסטרטגיה של החברה"

מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולז'רי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולז'רי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

הקשיים שחוות חלק מחברות הטכנולוגיה המתמזגות לחברות SPAC פוסחים בינתיים, כך נראה, על חברת הפינטק הישראלית פאגאיה. החברה, שהודיעה לפני ארבעה חודשים על מיזוגה ל-SPAC, עדכנה השבוע על הרחבת הגיוס במסגרת ההנפקה הפרטית הנלווית למיזוג (PIPE).

פאגאיה פיתחה טכנולוגיה שמבוססת על למידת מכונה, שמסייעת בהענקת אשראי באופן מדויק. החברה מתמזגת לחברת EJF Acquisition Corp לפי שווי (EV) של 8.5 מיליארד דולר - פי 17 משווי החברה בגיוס הפרטי האחרון שביצעה בשנת 2020. נזכיר שחברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל. עבור חברות פרטיות, זוהי עוד דרך להגיע לשוק הציבורי.

הסכום שמגייסת פאגאיה בעסקה מחולק לשניים, עד 288 מיליון דולר שיגיעו מכספי ה-SPAC, וסכום שבמקור עמד על 200 מיליון דולר במסגרת ה-PIPE, וכעת עולה ל-350 מיליון דולר. לפי הודעת פאגאיה, ב-PIPE משתתפים טייגר גלובל, Whale Rock, קרן העושר של סינגפור, HOOPP ו-G Squared.

לפי החברה, מדובר בהבעת אמון באסטרטגיה של פאגאיה. "את פאגאיה מובילה הנהלה מצוינת והיא נמצאת בחזית החדשנות של הפינטק", מסר מאני פרידמן, יו"ר חברת ה-SPAC אליה מתמזגת פאגאיה. "התמיכה של משקיעים מכובדים אלה היא הבעת אמון באסטרטגיה של החברה לחדירה לשוק גדול, הכולל בנקאות, הלוואות לצרכן, כרטיסי אשראי ומימון בנקודות המכירה".

פאגאיה הוקמה על-ידי המנכ"ל גל קרובינר, אביטל פרדו ויהב יולזרי. במכתב לעובדים כתב קרובינר כי המימון המובטח יסייע להאצת הצמיחה של החברה, ולחיזוק ההשקעה שלה "במה שהופך את החברה שלנו לייחודית - האנשים והטכנולוגיה שלנו". 

כוונה למיזוג "בתחילת 2022"

בפאגאיה חוזרים גם על הכוונה להשלים את המיזוג "בתחילת 2022" אם כי לא מספקים מועד מדויק יותר. בשלב זה, עוד לא פורסם זימון לאסיפה של בעלי מניות ה-SPAC לצורך אישור המיזוג, שלב הכרחי בהשלמת המיזוג.

הרחבת הגיוס מהווה למעשה ולידציה לשווי לפיו פאגאיה מגיעה לשוק, 8.5 מיליארד דולר, כפי שדווח בספטמבר האחרון. זאת לאחר ששוק ה-SPAC כבר התקרר משמעותית מהשיאים אליו נסק במחצית הראשונה של 2021. לאחרונה, דיווחה רשת ההשקעות החברתיות איטורו מישראל על הפחתה של 15% מהשווי המתוכנן שלה במיזוג ל-SPAC, וגם חברת המכשור הרפואי אינסייטק הודיעה כי השווי שלה במיזוג ל-SPAC יופחת.