מרכז לוגיסטי ראשון יוקם באזור התעשייה של כפר יונה

יבואנית האלכוהול א.ג.ת.ד החלה בבניית המרלו"ג, שישתרע על פני שטח של 7 דונם • החברה תעביר את פעילותה למתחם החדש

מרלו''ג א.ג.ת.ד בכפר יונה / הדמיה: יורי פוצ'ינסקי
מרלו''ג א.ג.ת.ד בכפר יונה / הדמיה: יורי פוצ'ינסקי

מרכז לוגיסטי ראשון יוקם כפר יונה. המרלו"ג, ששטחו הבנוי יהיה 20 אלף מ"ר, ייבנה על מהגרש של 7 דונם ויוקם על ידי יבואנית האלכוהול א.ג.ת.ד. החברה מסרה כי החלה לבנות את המרכז באזור התעשייה כפר יונה בשותפות עם קבוצת "מנשרוב מרק אחזקות", והוא יוקם על אדמה של רשות מקרקעי ישראל, ששיווקה עד כה 11 מגרשים מתוך 20 מגרשים באזור.

המבנה יכלול שלוש קומות לאחסון, משרדים, חנות מפעל ומרתף תת-קרקעי. מעיריית כפר יונה נמסר כי החברות קיבלו היתר דיפון וחפירה ונמצאות בשלבים אחרונים לקבלת היתר בנייה. א.ג.ת.ד תעביר את מכלול פעילותה, הנמצאת כיום באזור התעשייה נתניה, למתחם החדש בכפר יונה.

"להקמת אזור התעשייה קדמו עבודות אינטנסיביות לפיתוח תשתיות ולסלילת כבישים שביצעה העירייה", נמסר מעיריית כפר יונה לגלובס. "אגף ההנדסה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמלו על יצירת מסלול לקידום רישוי. בעתיד יהיה אזור התעשייה כפר יונה לבו של פארק תעסוקה רחב היקף, שיהיה משותף לכפר יונה, למועצות האזוריות לב השרון ועמק חפר, ולמועצה המקומית פרדסיה. תוכנית זו מצויה בשלבי תכנון מתקדמים, כדי להפוך את המתחם כולו (כ-1,100 דונם בסה"כ) לאחד ממרכזי העסקים הגדולים בשרון".

לא מדובר במרכז הלוגיסטי הראשון שבונה  א.ג.ת.ד. בסוף 2015, רכשה החברה בשותפות עם קבוצת מנשרוב מרק אחזקות, קרקע מרמ"י בפארק התעשיות עמק חפר תמורת 7.6 מיליון שקל. החברות בנו מרכז לוגיסטי בהשקעה שנאמדה ב-48 מיליון שקל. באוגוסט האחרון נמכר המרלו"ג לקרן אמריקאית תמורת 102 מיליון שקל בתשואה מדווחת של 5.5%.

יבגני טורגובצקי, מנכ"ל ושותף בחברת א.ג.ת.ד: "הבנייה החדשה של חברת א.ג.ת.ד, תיתן מענה לגידול בכמות הסחורות אותן מייבאת ומשווקת החברה בשנים האחרונות, ותתמוך במערך ההפצה שלה ההולך וגדל".

שושי כחלון כידור, ראש עיריית כפר יונה מסרה כי "מודה על הזכות שנפלה בחלקי להיות שותפה לרגע היסטורי של הקמת מבנה לוגיסטי ראשון באזור התעשייה כפר יונה, שמתרחש רגע לפני שאנו חוגגים 90 שנה לעיר".