איחוד האמירויות: שלושה הרוגים במתקפה באבו דאבי

מדובר במתקפה של המורדים החות'ים מתימן, שפועלים בגיבוי איראני • במתקפה נורו טילים על שדה התעופה של אבו דאבי וכן על מתקנים של תעשיית הדלק • המתקפה מפתיעה מעט שכן חיילי האמירויות כבר לא משתתפים בלחימה נגד החות'ים בתימן וההערכה היא כי איראן משגרת מסר מאיים לכל מדינות האזור

אבו דאבי / צילום: Reuters, Ahmed Jadallah
אבו דאבי / צילום: Reuters, Ahmed Jadallah

שדה התעופה של אבו דאבי ומתקנים של תעשיית הדלק הותקפו בירי טילים בליסטיים וכלי טיס בלתי מאוישים. כתוצאה מהתקיפה שלושה עובדים מפקיסטן והודו נהרגו ושישה נפצעו.

המורדים החות'ים בתימן, הפועלים בגיבוי איראן, הודיעו כי הם אחראים לפעולה וכי נגרם נזק כבד לנמל ולמתקנים. באזור התקיפה בוערים מתקני דלק וכך גם במתקן אחר סמוך לשדה התעופה של אבו דאבי. הרשויות באבו דאבי אישרו את התקיפה ואמרו כי נפגעו מתקנים באזור.

המתקפה מזכירה את המתקפה בספטמבר 2019 על מתקני הנפט של חברת עראמקו בסעודיה, אז נגרם נזק כבד למתקנים וחלק מיצוא הנפט הסעודי הופסק לכמה ימים. מתקפות שכאלה על סעודיה מתרחשות באופן תדיר, לרבות על מתקנים אזרחיים כמו שדות תעופה, והן התגברו לאחרונה ברקע מתקפות של סעודיה ובנות בריתה על מפקדת החות'ים בתימן.

ההתקפה על איחוד האמירויות מפתיעה מעט, שכן חיילי האמירויות כבר לא משתתפים בכוחות הסעודים והזרים הנלחמים בתימן. ההערכה היא כי איראן, המעורבת בכל התקיפות, משגרת מסר מאיים לכל מדינות האזור.

דובר של ממשלת המורדים פרסם הודעה ולפיה: "המסר החינוכי שהיה צריך להישלח לאמירויות, הגיע".