הנשיא הרצוג יצא לביקור באמירויות בעיצומן של התקפות החות'ים

גורם באמירויות: הביקור ממחיש את משמעויות הסכמי אברהם, ואת עוצמתה של הברית שהם יצרו

נשיא המדינה, יצחק הרצוג / צילום: תמר מצפי
נשיא המדינה, יצחק הרצוג / צילום: תמר מצפי

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יטוסו בשבוע הבא לאיחוד האמירויות לביקור נשיאותי ראשון, והיסטורי. הביקור תוכנן מראש ולפי הזמנת יורש העצר מוחמד בין זאייד אך מגיע בתקופה רגישה במיוחד לאחר שורת התקפות טילים וכטב"מים על אתרים באמירויות, התקפות של החות'ים בתימן, הזרוע הארוכה של איראן. משמעותו לכן חשובה בהרבה ובישראל התלבטו אם לבטלו לאור האירועים אבל החליטו שלא, בין השאר כדי להפגין סולידריות, אחווה עם האמירותיים וביטחון כי ידעו לשמור על שלומו של הנשיא. לא מן הנמנע כי החות'ים, שאך השבוע יותר מרמזו על כוונות לתקוף גם את ישראל, ינסו לתקוף בעת ביקורו של הנשיא הרצוג.

לגלובס נודע כי באמירויות מכינים מבצע אבטחה רחב היקף לביקור - בין השאר כדי להוכיח כי אין בידי החות'ים יכולת לשבש את החיים ואת הקשרים הבינלאומיים של המדינה. במסגרת המבצע הוכנו נתיבי מילוט אל מקומות מוגנים, ובכל מקרה מערכת ההגנה האווירית של המדינה תוגברה מאוד בימים האחרונים לרבות משלוחי טילים נגד טילים ממדינות המערב. גורם אמירותי אומר לגלובס כי משמעות הביקור חשובה במיוחד, הן בשל היותו של הרצוג ראש המדינה הסמלי והן בשל התיזמון הרגיש. לדברי הגורם, הביקור ממחיש את משמעויות הסכמי אברהם, ואת עוצמתה של הברית שהם יצרו.

ביקור הנשיא יחל ביום ראשון, ובמהלכו יבקר באבו דאבי ודובאי ויערוך פגישות רשמיות עם השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד; עם סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום ועם נציגי הקהילה היהודית. במהלך הביקור הנשיא יפתח את "יום ישראל" בתערוכת האקספו 2020 המתארחת בדובאי.

הרצוג אמר לקראת ביקורו: ״אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה בה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף. אני מאמין כי שותפות חדשה ואמיצה זו תביא לשינוי חיובי במזרח התיכון ותעורר השראה באזור כולו. עם שוחר שלום אנו, ויחד נרחיב את מעגל השלום ההיסטורי של הסכמי אברהם והשלכותיו, ניצור עולם טוב יותר, סובלני יותר ובטוח יותר למען הדורות הבאים. אני מודה לשייח' מוחמד בן זאיד על הזמנתו האדיבה שהיא הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמינו״.