מניבים רוכשת את "מגדלי שקל" בבני ברק תמורת 177 מיליון שקל

העסקה שבוצעה מול קבוצת הפניקס כוללת מגרש בשטח 5.8 דונם עם זכויות בנייה של כ-5,000 מ"ר של משרדים • המגרש ממוקם בסמוך למחלף גהה, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה העתידית ובסמיכות לצירי תנועה מרכזיים ושכונות מגורים

מגדלי שקל בבני ברק / צילום: תמר מצפי
מגדלי שקל בבני ברק / צילום: תמר מצפי

קרן הריט מניבים רכשה מקבוצת הפניקס ביטוח את "מגדלי שקל", מבנה משרדים ומסחר בבני ברק כולל מגרש בשטח 5.8 דונם, תמורת 177 מיליון שקל - לא כולל הוצאות עסקה בגובה 11.5 מיליון שקל ומע"מ. במגרש יש זכויות בנייה של כ-5,000 מ"ר, המאפשרות תוספת משרדים באמצעות הקמת מבנה סמוך נוסף.

המגרש ממוקם בסמוך למחלף גהה, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה העתידית ובסמיכות לצירי תנועה מרכזיים ושכונות מגורים. הבניין הקיים במגרש הינו בשטח בנוי של כ-17 אלף מ"ר: 7 קומות משרדים בשטח של כ-12 אלף מ"ר, שטחי מסחר בקומת הקרקע בשטח של כ-2,600 מ"ר, חניון עילי עם 450 מקומות חניה וקומת מרתף בשטח של כ-2,600 מ"ר המשמשת בעיקר לאחסון.

מנכ''ל ''מניבים'' עופר אברם / צילום: נועה זני
 מנכ''ל ''מניבים'' עופר אברם / צילום: נועה זני

מהחברה נמסר כי בכוונתה להשביח את הנכס באמצעות השכרת שטחים פנויים, לרבות החניון. "נכון למועד זה, מושכרים כל שטחי המסחר והמרתף בבניין וכ-80% משטחי המשרדים לכ-80 שוכרים. מרבית הסכמי השכירות הנוכחיים מסתיימים בין השנים 2022 ל-2024. ההכנסה התפעולית השנתית - ה-NOI מחוזים חתומים עומדת על כ-11 מיליון שקל, ולאחר השכרתו המלאה של הבניין היא צפויה לעמוד על כ-12.5 מיליון שקל", נמסר מהחברה. כמו כן מציינים בחברה שבעתיד היא עשויה לנצל את זכויות הבנייה הקיימות.

קרן הריט "מניבים" עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ופעילותה כוללת, בעיקר, רכישת נכסים מניבים בתחומי התעשייה, לוגיסטיקה, משרדים, הייטק ומסחר לצורך השכרתם.

עסקאות בגובה 358 מיליון שקל בחודשיים

יצוין כי לאחר רכישת הבניין בבני ברק, מחזיקה "מניבים" ב-20 נכסים בשטח כולל של כ-240 אלף מ"ר וכ-54 אלף מ"ר שטחי חניה. בחודשיים האחרונים, החברה דיווחה על מספר עסקאות בהיקף כולל של כ-358 מיליון שקל (לא כולל הוצאות עסקה), הכוללות רכישת 50% ממתחם שלד-פלד בפארק התעשייה קיסריה. המתחם משמש לתעשייה, אחסון ומשרדי הייטק, כולל 5 מבנים בשטח בנוי של כ-12.6 אלף מ"ר וכ-170 חניות על גבי חטיבת קרקע בשטח של כ-16 דונם. כמו כן, רכשה החברה 50% ממגרש המיועד להקמת פרויקט תעסוקה ומסחר בסמוך לתחנת רכבת קיסריה-פרדס חנה ושני נכסים מניבים באור יהודה ובעכו.

עופר אברם, מנכ"ל "מניבים" מסר כי "מניבים שמחה לדווח על רכישת 'מגדלי שקל' בבני ברק. מדובר בנכס במיקום אטרקטיבי, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה, עם פוטנציאל השבחה משמעותי, בין היתר באמצעות ניצול זכויות הבנייה הקיימות. העסקה תמשיך להגדיל את ההכנסה התפעולית והרווח הנקי השנתי של החברה באופן מיידי ותעשה שימוש בחלק משמעותי מהמזומן שבידי החברה".

את העסקה ליוו מטעם מניבים עוה"ד יפית פלסנפלד ומרב חלד ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', ומטעם הפניקס עוה"ד חגית בבלי ויאיר טייטלבאום ממשרד יגאל ארנון.