דוח פינטק | פודקאסט

היכונו לסופר-מחשב: מה יעשה המחשב הקוונטי לעולם הפינטק?

בעוד המחשב הקלאסי זקוק למעבדים רבים וכוח עצם כדי לבצע חישובים מורכבים, הרי שהמחשב הקוונטי יוכל לחשב את ערכו של תיק השקעות עם מאות נכסים בשניות בודדות • לכוח מיחשוב כה כביר יש פוטנציאל לשנות באופן מהפכני את עולמות הפיננסים והפינטק. איך בדיוק? • האזינו

פינטק / אילוסטרציה: Shutterstock, Wright Studio
פינטק / אילוסטרציה: Shutterstock, Wright Studio

 

ייתכן מאוד שאנחנו מתקרבים לסוף עידן "חוק מור", חוק שנקרא על שמו של המהנדס ומייסד חברת אינטל, גורדון מור. במילים פשוטות, המשמעות היא שעידן המחשבים הקלאסיים - אלה המוכרים לנו היום ומבוססים על מתגים של אפס או אחד - יוחלף בקרוב במיחשוב המכונה "קוונטי".

מדובר במיחשוב שמבוסס על הפיזיקה הקוונטית, והוא אמור להיות יעיל, מהיר וחזק פי כמה וכמה מהיכולות הקיימות היום. המחשב הרגיל, למשל, יכול לחשב שלוש אפשרויות על בסיס שלושה מתגים של אפס או אחד. אבל המחשב הקוונטי יגיע במצב זה לשמונה אפשרויות.

"בחמש השנים האחרונות רואים את 'התפוצצות קוונטית'", אומר העתידן ד"ר תומר סימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל, "ובשנתיים האחרונות יש כבר יותר משבעה בנקים שעוסקים בחישוב מהסוג הזה לצרכים וחישובים בנקאיים".

המיחשוב הקלאסי זקוק להרבה מאוד חומרה, זיכרון ומעבדים, כדי להריץ חישובים פיננסיים, כמו סיכוני קרדיט, וזה יכול לארוך שעות רבות, ואפילו ימים. "לעומת זאת", מוסיף סימון, "המיחשוב הקוונטי יודע לקחת תיק השקעות עם מאות נכסים ועם מאות פרמטרים שונים להוריד לסדר גודל של שניות בודדות, וזה יכול לעזור לנו להפוך את השירות הבנקאי להרבה יותר זמין, נגיש ותחרותי. כיום חישובים ממושכים פוגעים בתחרותיות ובזמינות של הבנק. אם בנק מסוים לא יידע לספק את הסחורה של חישובים מהירים, הרי שהלקוחות עלולים לבנק אחד שכן יידע לספק את זה".

אילו עוד השלכות טמונות במיחשוב הקוונטי על עולם הפינטק? האזינו לפרק של "דוח פינטק" השבוע.

eb486da6-3e78-47be-b92b-ae2f014f7346