הודו מתחילה להתייחס לעסקאות קריפטו כמו להימורים

אחרי שנים של התלבטות בנוגע ליחס למטבעות קריפטוגרפיים, בממשלה ההודית הוצע אתמול להטיל מס של 30% על הכנסות מעסקאות קריפטו • "הגישה של הממשלה היא להתייעץ באופן נרחב וגם לצפות במה שקורה בעולם", אמר שר הפיננסים ההודי

בינתיים הממשלה תתמיד במיסוי כל ההכנסות שיתקבלו מעסקאות הקריפטו / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski
בינתיים הממשלה תתמיד במיסוי כל ההכנסות שיתקבלו מעסקאות הקריפטו / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski

ממשלת הודו הודיעה שהיא לא מחשיבה מסחר בקריפטו כבלתי חוקי, יום לאחר שהכריזה שתמסה עסקאות קריפטו בדיוק כמו שהיא מטילה מס על זכיות בהימורים.

"זה בתחום האפור. זה לא לא-חוקי לקנות ולמכור קריפטו", אמר שר הפיננסים ההודי ט. ו. סומאנאתאן בריאיון לבלומברג. "הכנסנו כעת מסגרת מיסוי שמתייחסת לנכסי קריפטו באותו האופן שאנחנו מתייחסים לזכיות בהימורים על מרוצי סוסים, או לזכיות בעסקאות ספקולטיביות אחרות", הוסיף.

אחרי שנים של התלבטות בנוגע ליחס למטבעות קריפטוגרפיים, בממשלה ההודית הוצע אתמול (ג') להטיל מס של 30% על הכנסות מהעברת נכסים וירטואליים - למעשה, הצעד מסיר כל אי ודאות בנוגע למעמדן המשפטי של עסקאות כאלה.

שיעור המס הגבוה על קריפטו עלול להפחית את מספר העסקאות, שזינק לאחרונה בהודו - למרות אזהרות מצד הבנק מרכזי בנוגע להלבנת הון, מימון טרור ומחירים תנודתיים. הממשלה עובדת כעת על חקיקה להסדרת מטבעות הקריפטו.

"יש דיון מתמשך במה שיקרה לרגולציה העתידית של הקריפטו", אמר סומאנאתאן. "הגישה של הממשלה היא להתייעץ באופן נרחב וגם לצפות במה שקורה בעולם". לדבריו, בינתיים הממשלה תתמיד במיסוי כל ההכנסות שיתקבלו מעסקאות הקריפטו.

במקביל, הבנק המרכזי של הודו מתכנן להשיק את המטבע הדיגיטלי שלו ב-1 באפריל, מה שלדברי הממשלה יביא לניהול המדיניות המוניטרית באופן זול ויעיל יותר.