איך לא לעשות את זה: 5 דברים על הלוואות גרועות

הלוואה נשמעת כמו פיתרון מוצלח כשלא מצליחים לסגור את החודש, אבל קודם כדאי לטפל בצמצום ההוצאות • הלוואה לכיסוי המינוס? בלי שינוי הרגלים עוד מספר חודשים תמצאו עצמכם באותה נקודה • מה בעייתי בחיובי אשראי קבועים, למה לא כדאי לדחות את החזרי ההלוואות וכמה חשוב לדעת כל פרט ופרט בתנאים?

להיכנס למינוס / צילום: Shutterstock
להיכנס למינוס / צילום: Shutterstock

1. לא על חשבון הצריכה השוטפת. עליית המחירים מעלה את הפיתוי להסתמך על הלוואות במטרה לגמור את החודש. אולם, אם אתם נוטלים את ההלוואה לצורך מימון הצריכה החודשית השוטפת שלכם, אתם בבעיה. אם לא תצטמצמו, אז בחודש הבא אתם תצרכו מעבר ליכולתכם.

2. דינו של אשראי מתגלגל לצבור ריבית. קיבלתם הצעה "גהצו כמה שתרצו ושלמו סכום קבוע"? הלוואות אלו נוטות להיעלם מהתודעה, לצבור ריבית גבוהה, ולתפוח במהירות.

3. להימנע מהלוואות שלא יתאפשר להחזיר מהשוטף. אתם לוקחים הלוואה, אך אין לכם באמת את היכולת לעמוד בהחזר החודשי בלי להיכנס למינוס? מדובר בהלוואה בעייתית. זה נכון גם אם הגעתם לתקרת המינוס שלכם ומציעים לכם הלוואה במטרה לכסות אותו: אם לא תשנו הרגלים, גם ריבית נמוכה לא תמנע ממכם להיות בעוד מספר חודשים באותה נקודה.

4. דחיית הקרן והריבית אינה פתרון. ההלוואה כוללת דחייה במועד ההחזרים גם של הקרן וגם של הריבית? קחו בחשבון שבמשך כל התקופה הזאת החוב צומח ותיגבה ריבית על כל סכום הקרן, וגם על סכום הריבית שנדחתה.

5. לדעת כל פרט ופרט. אתם לא מצליחים להבין חלק מתנאי ההלוואה? איך מתפתחת הריבית? למה היא צמודה? האם יש קנסות על פירעון ומה גובהם? חפשו הלוואה שאתם מבינים כיצד היא מתנהגת עד תום.