אולג'ובס רוכשת את XPlace.com ומקימה מערכת שתסייע לפרילנסרים

אתר XPlace.com מחבר בין פרילנסרים לבעלי עסקים בלמעלה מ-600 תחומים שונים • לדברי החברה, מדי חודש מקבלים פרילנסרים באמצעותו פרויקטים בסדרי גודל של כ-15 עד 20 מיליון שקל

הרצל עוזר / צילום: יח''צ
הרצל עוזר / צילום: יח''צ

פלטפורמת ניהול הקריירה וגיוס העובדים אולג'ובס מתפתחת בתחום הפרילנסרים בישראל: החברה, בראשות המייסד והיו"ר הרצל עוזר, רוכשת את אתר XPlace.com, המחבר בין פרילנסרים לבעלי עסקים בלמעלה מ-600 תחומים שונים הכוללים תכנות, בניית אתרים, עיצוב וגרפיקה, טכנולוגיה, תרגום, כתיבה ועריכה, צילום, שיווק ומכירות. לא נמסר מהו היקף העסקה.

אתר XPlace.com נוסד בשנת 2004 והפך לזירת מכרזים לפרינלסרים. נפח המסחר שהתבצע באתר עד היום נאמד בכ-1.8 מיליארד שקל, ולדברי החברה, מדי חודש מקבלים פרילנסרים באמצעותו פרויקטים בסדרי גודל של כ-15 עד 20 מיליון שקל. באתר מצוין כי ב-30 הימים האחרונים סך הפרויקטים החדשים עומד על סך של למעלה מ-17 מיליון שקל.

עוד הודיעה אולג'ובס על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת NETO, להשקת מערכת שתשחרר פרילנסרים מהצורך לפתוח תיק במס הכנסה, להוציא חשבוניות ולגבות כספים. המערכת מציעה דרך לתשלום שכר לפרילנסרים שאינם רשומים כעצמאים ברשויות המס. NETO משמשת כמתווך בין הלקוח לבין הפרילנסרים בהעסקה משולשת, והיא אחראית על יחסי העובד-מעביד כאשר הפרילנסר מקבל את כל זכויותיו כעובד, והלקוח מקבל חשבונית.

אולג'ובס מתכננת לשלב בין שלוש הפלטפורמות למערכת שתשלב שירותים שיסייעו לפרילנסרים: לספק פלטפורמה שמפגישה בין מעסיקים לבין הפרילנסרים, ולהקל את הבירוקרטיה מול רשויות המס.

כפי שפורסם בגלובס, באוגוסט 2021 רכשה אולג'ובס 60% מאתר "סחבק", המתמחה במשרות זמניות לצעירים, סטודנטים וחיילים.

לאתר אולג'ובס, שהוקם ב-2004 ושנרכש ב-2010 ע"י קבוצת ידיעות אחרונות, יש כמיליון מחפשי עבודה מדי חודש, ובימים אלו מפורסמות בו למעלה מ-38 אלף משרות. שי מגל, מנכ"ל אולג'ובס, מסר כי "אנחנו מרחיבים בשנה האחרונה את הפעילות במגוון תחומים וגאים לרכוש את XPlace, פלטפורמה כחול לבן במחירים אטרקטיביים לפרילנסרים, ובנוסף להשיק שירות מתקדם אך פשוט שמאפשר לכל שכיר ישראלי לספק שירותים למעסיקים בתצורה שתהיה נוחה לכל הצדדים".