הקרב על חברת הרחפנים של NSO: הנאמן מבקש להזרים מיליוני שקלים ולמכור את החברה בנפרד

לבקשת נאמן החברה עו"ד אורי גאון ובא-כוחו עו"ד יניב אזרן, חברת הרחפנים תישאר תחת ניהול נאמן לפחות עד סוף חודש יוני, ובמקביל היא מנסה להגיע להסכם עם קרן BRG, בעלת השליטה בחברה, על הזרמה של עוד 9.5 מיליון שקל להמשך פעילותה

ביתן NSO באקספו ISDEF בתל אביב / צילום: Reuters, Keren Manor
ביתן NSO באקספו ISDEF בתל אביב / צילום: Reuters, Keren Manor

לאחר בקשת חברת הרחפנים של NSO, קונווקסום, להיפרד מחברת האם על רקע חובות ועל רקע כניסתה של חברת הסייבר ההתקפי לרשימה השחורה של משרד המסחר בארה"ב, הגישו היום (ד') נאמן החברה, עו"ד אורי גאון, ובא-כוחו, עו"ד יניב אזרן ממשרד ב. לוינבוק, את המלצותיהם לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לבקשתו, חברת הרחפנים תישאר תחת ניהול נאמן לפחות עד סוף חודש יוני, ובמקביל היא מנסה להגיע להסכם עם קרן BRG, בעלת השליטה בחברה, על הזרמה של עוד 9.5 מיליון שקל להמשך פעילותה.

הסכמתה של BRG למימון נוסף תלויה קודם כל בכך שיוצגו לה נתונים כספיים על-ידי החברה, שלפי הנאמן טרם שיתפה אותם.

הדוח מספק הצצה לביצועיה של קונווקסום, שמעסיקה כיום 35 עובדים במגדל תוהא בתל אביב. צבר ההזמנות של החברה בשנה שעברה עמד על 14 מיליון דולר. עד סוף השנה הוא צפוי להכפיל את עצמו לכ-28 מיליון דולר, ובשנת 2023 צפוי צבר ההזמנות להגיע ל-50 מיליון דולר. אלא שלשם הכנסות שכאלה יש להמשיך בגיוס עובדים "בטור הנדסי עולה", כפי שנכתב בדוח, ולשם כך יש גם לאפשר לחברה להציע הצעות שכר תחרותיות וגם לשפר את תדמיתה שנפגעה בעקבות המאבקים המשפטיים מול NSO.

על-פי נתונים שהועברו לו מהנהלת NSO, על-מנת להפעיל את החברה יידרשו 12.3 מיליון דולר עד סוף חודש יוני, ובמקביל הכנסות החברה יעמדו על 2.8 מיליון דולר בלבד.

הבשורה הרעה להנהלת NSO מסתתרת בהמלצת הנאמן לאתר לקונווקסום רוכש, על-מנת לממש, לדבריו, את הפוטנציאל הגלום בה. חברת הסייבר ההתקפי מנהלת בימים אלה משא-ומתן למכירתה לקרן השקעות בשם אינטגריטי, וכחלק מהעסקה היא כורכת גם את קונווקסום ואת שאר חברות הבת שלה.

לפני שלושה שבועות עתרו קונווקסום ובעלת השליטה ב-NSO, קרן BRG האמריקאית, נגד הנהלת NSO בבקשה להפריד ממנה את פעילות הרחפנים בשל חוב. בפרוטוקולי המשפט שנחשפו מוקדם יותר השבוע עלה כי BRG הסתכסכה עם הנהלת NSO על רקע החובות לחברות הבנות וכן על רקע המאמצים שהיא מנהלת למכירת קבוצת החברות ולכיסוי חובותיה בסך 500 מיליון דולר.

לטענת BRG, ששולטת בכ- 70% מקבוצת NSO ומחזיקה ברוב בדירקטוריונים של חברות אלה, הליך המכירה של NSO נעשה ללא התייעצות איתה ובניגוד לדעתה. מנגד, ב-NSO טוענים כי ברצונם להוביל למהלכים מהירים שיביאו להסרתם מהרשימה השחורה.