בדרך להקלות בתיירות הנכנסת? השר רזבוזוב מקדם כניסת ילדים לא מחוסנים

שר התיירות יואל רזבוזוב קורא לראש הממשלה לאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים בליווי הורים מחוסנים מ-1 במרץ • בנוסף, מבקש השר למצוא פתרון לתיירים מחלימים מקורונה שאין בידיהם תעודת מחלים דיגיטלית

שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: לע''מ
שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: לע''מ

בדרך להקלות משמעותיות לתיירות הנכנסת? שר התיירות יואל רזבוזוב בקריאה לראש הממשלה נפתלי בנט: לאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים לישראל מ-1 במרץ.

במכתב ששיגר שר התיירות לבנט, תוך שהוא מגייס מאמצי תמיכה מהשרים האחרים חברי קבינט הקורונה, כתב רזבוזוב: "שעה שברור כי גל האומיקרון מגיע לסיומו, עלינו לפעול ולתת ודאות לתעשיית התיירות, שכן היא הכרחית לתעשייה הנסמכת על פעילות צופה פני עתיד והזמנות המתקבלות מספר חודשים קדימה. מכאן, לאור אי מתן חיסון לילדים (עד גיל 18) במדינות רבות בעולם, וביניהן מדינות אשר ישראל מהווה יעד מוביל עבורן, עלינו לקבוע, כבר עתה, כי החל מ-1 במרץ 2022 יורשו להיכנס לישראל ילדים (עד גיל 18) לא מחוסנים המלווים בהורים מחוסנים. הדבר נהוג במדינות רבות בעולם ואל לנו להישאר מאחור בתחום זה". עמדת משרד הבריאות לדרישתו של שר התיירות תובא בפני בנט מחר. 

יצוין כי נוהלי הכניסה לישראל כיום מאפשרים ביקור למחוסנים ומחלימים העומדים בתנאי התו הירוק בלבד, כלומר מי שקיבל שתי מנות חיסון שלא חלפו 180 ימים מקבלת המנה השנייה או מי שקיבל שלושה חיסונים. לפי הנוהל הזה אין אפשרות לילדים לא מחוסנים להיכנס לישראל גם בליווי הוריהם המחוסנים, בשונה מהקיים במרבית מדינות העולם. כשחופשת הפסח בפתח, לאיסור הזה יש משמעות רבה שכן משפחות שתכננו לבוא לבקר בישראל לא יוכלו לעשות כך. יתרה מכך, כפי שמציין רזבוזוב, היות שבתיירות נדרשת היערכות מוקדמת לטובת מי שמבקש לארגן לעצמו חופשה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתיירות בקבוצות - יש להודיע כבר כעת על ההקלות ולא לחכות לרגע האחרון שבו ישראל תצא מופסדת מול יעדי תיירות אחרים שמאפשרים כניסת תיירים וילדים לא מחוסנים עמם.

נושא נוסף שמעלה רזבוזוב נוגע לכך שעל פי נהלי משרד הבריאות מחלימים שמעוניינים לבקר בישראל צריכים להיות מצוידים בתעודת מחלים דיגיטלית בלבד, אותה הם מעלים לאתר משרד הבריאות בעת מילוי טופס כניסה לישראל. אלא שלא בכל המדינות מסופקת תעודה דיגיטלית למחלימים, ובהן ארצות הברית (היעד המוביל בתיירות הנכנסת לישראל) ואיחוד האמירויות. כלומר, מחלימים משתי המדינות הללו, למשל, לא רשאים להיכנס לישראל. בעניין זה טוען שר התיירות בפנייה לראש הממשלה כי "יש למצוא פתרונות לסוגיית כניסת המחלימים לישראל. זאת בשל הסיכון הרפואי הנמוך הקיים הטמון בכך, אם בכלל, ובפוטנציאל התיירותי הרב והלא מנוצל הגלום. אני סבור כי ניתן להתגבר על הבדלי ההגדרות בין המדינות השונות על ידי דרישה לקיום בדיקות נוספות. החלטה נחושה שלנו היום עשויה להביא להתאוששות בתעשייה כבר בטווח זמן נראה לעין, ובדגש על חופשת הפסח שבה צפויות להגיע משפחות תיירים רבות".