כמעט במחיר היעד שנתן ברקליס: נסיקת מחירי הנפט מיטיבה עם קבוצת דלק

מחירי האנרגיה באירופה מזנקים בעקבות המתח בשווקים והחשש מפני מפלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה • חשש זה מזניק גם את מניית האנרגיה הישראלית

הפקת נפט / צילום: Shutterstock, Richard Thornton
הפקת נפט / צילום: Shutterstock, Richard Thornton

החשש בשווקים מפני מפלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה, מזניק את מחירי האנרגיה באירופה, ומי שנהנית מכך היא קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה. מאז תחילת 2022 זינק מחיר הנפט הגולמי המופק בים הצפוני (נפט ברנט) ב-19% לרמה של 94 דולר לחבית, ואילו מניית קבוצת דלק קפצה ב-43% למחיר של כ-364 שקל המשקף לחברה שווי של כ-6.7 מיליארד שקל.

קבוצת דלק מחזיקה בבעלות מלאה על חברת איתקה, אשר עוסקת בהפקת נפט גולמי וגז טבעי בים הצפוני. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 גדלו הכנסות איתקה ב-10.4% ל-984 מיליון דולר ואילו הרווח הגולמי שלה צמח ב-6% ל-318 מיליון דולר, וזאת למרות שהתפוקה היומית הממוצעת של החברה ירדה ל-55 אלף חביות ביום, לעומת 68 אלף חביות ביום בתקופה המקבילה ב-2020.

מאז ההמלצה של ברקליס כמעט הגיעה למחיר היעד

בזכות ההחזקה באיתקה והעלייה במחירי האנרגיה בעולם, הגדיר בנק ברקליס  הבריטי, ב-10 בינואר השנה, את מניית קבוצת דלק כבחירה המועדפת שלו מבין מניות האנרגיה הישראליות. במסגרת עבודה מקיפה על כלל חברות האנרגיה הישראליות ועל משק האנרגיה המקומי, גם העלה אז ברקליס את מחיר היעד למניית קבוצת דלק ל-400 שקל והעניק לה המלצה של "משקל יתר" בתיק ההשקעות.

טבי רוזנר, מנהל מחקר מניות בברקליס, נימק את ההמלצה במהלכי הקבוצה להקטנת המינוף ובעלייה במחיר של חבית נפט מסוג ברנט והגז הטבעי. בברקליס העריכו שפעילותה של החברה הבת (100%) איתקה בים הצפוני תניב עד סוף שנת 2023 תזרים מזומנים חופשי בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר.

מחיר היעד של ברקליס גילם אז אפסייד של כ-42% לעומת מחיר המניה בשוק בעת פרסום ההמלצה. מאז, זינקה כאמור המניה וסגרה את מרבית הפרמיה, אולם מחיר היעד עדיין גבוה בכ-9.5% ממחיר השוק. 

במסגרת בניית תזרים המזומנים החזוי (DCF) לצורך הערכת שוויה של קבוצת דלק, העלה אז ברקליס את המחיר הממוצע לחבית נפט גולמי מסוג ברנט שתמכור איתקה, ל-70 דולר ב-2022 ול-65 ב-2023, לעומת מחיר ממוצע קודם של 60 דולר לחבית לשנתיים אלו. כעת מחירה של חבית נפט ברנט אמנם גבוה משמעותית, אולם בברקליס הדגישו אז כי מוקדם עדיין להעלות את המחיר הממוצע לטווח הארוך יותר, שעומד במודל שלהם על 60 דולר לחבית.