יוצאים רבעוש: ב־BUYME ייהנו מסופ"ש ארוך 6 פעמים בשנה

וגם: אפקה מעודדת העצמה נשית, המדינה תתמוך בפעילות מאמאנט, סייעות לגני ילדים לפי דרישה, וחדשות טובות • אירועים ומינויים

תומר כהן, מנכ''ל BUYME / צילום: יח''צ
תומר כהן, מנכ''ל BUYME / צילום: יח''צ

בשנים האחרונות עולה מדי פעם היוזמה, שאף הפכה להצעת חוק שהוגשה לכנסת, להעברת שוק התעסוקה לשבוע עבודה מקוצר. עד כה המהלך לא זכה להצלחה, ובחברת BUYME, מפעילת אתר המתנות, החליטו לא לחכות: 110 עובדי החברה יעברו לשבוע עבודה בן ארבעה ימים (ראשון עד רביעי) 6 פעמים בשנה. המהלך יצא לפועל בשבוע האחרון.

לדברי החברה, ההחלטה נובעת מההבנה כי יציאה משותפת של העובדים לסופ"ש ארוך תאפשר להם ליהנות מהחופש באופן מלא, וללא קבלת פניות וחלוקת משימות מגורמים אחרים בחברה.

זהו אינו המהלך הראשון של BUYME בתחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות ומכונה "אושר ארגוני": לאחרונה אפשרה החברה לעובדיה לקחת ימי חופש ללא הגבלה, לטובת איזון והטענת מצברים. "עולם העבודה החדש מאתגר את הארגונים", מודה המנכ"ל תומר כהן.

כהן מזכיר סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, ומצא כי יותר מ־71% מהשכירים עובדים באופן היברידי, ומשלבים בין עבודה במשרד לעבודה מהבית. "מעסיקים צריכים להבין שעליהם להתייחס לא רק לעובד עצמו, אלא גם לבני משפחתו שנמצאים סביבו", הוא מסביר. "על ידי יציאה לסוף שבוע ארוך באופן מרוכז, העובדים יוכלו להשקיע באותו היום 100% מזמנם במשפחה, להטעין מצברים, ולחזור לעבודה רעננים ופרודוקטיביים יותר". 

משרדי גראבהאב / צילום: באדיבות גרבאהאב
 משרדי גראבהאב / צילום: באדיבות גרבאהאב

גם השלוחה הישראלית של חברת גראבהאב, ענקית משלוחי המזון האמריקאית, תעבור לשבוע עבודה מקוצר פעם בשבועיים, "על מנת לקדם איזון עבודה-בית, וכך לתת בחירה מלאה לעובדים בכל הקשור לעבודה בבית או במשרד". היום הנוסף שנקבע כיום חופש הוא ראשון, מאחר שרוב העבודה מתנהלת מול ארה"ב, שבה כידוע זה אינו יום עבודה ממילא, וכך רצף העבודה לא נפגע.

האם העובדים יספיקו בארבעה ימים מה שעשו עד כה בחמישה? "אנחנו מאמינים כי כל עובד אחראי על זמנו האישי, על ניהול המשימות ועל ביצוען בצורה הטובה ביותר", מסביר טמיר קליין, מנהל מרכז המחקר והפיתוח של גראבהאב ישראל.

נציין כי מרכז הפיתוח של גראבהאב בארץ מונה כ-50 עובדים, העוסקים בעיקר בתחומי עיצוב מוצר והמחקר. המרכז הוקם ב-2018 לאחר רכישת סטארט-אפ בשם Tapingo שפיתח אפליקציה המאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל באיסוף עצמי בקמפוסים בארה"ב. כיום התרחבו היכולות גם לתחומים כמו הזמנה בבתי מלון, ריזורטים ואצטדיונים ומאות אוניברסיטאות. צפי השלוחה הישראלית הוא גידול של כ-40% במצבת העובדים במהלך 2022.

נציין כי לאחרונה פורסם כי עובדי מרכז המו"פ הישראלי של Sage, המתמחה ביצירת מוצרים לניהול עסקים קטנים, יעברו לארבעה ימי עבודה באותם התנאים. במקרה זה מדובר בכ־30 עובדים בלבד, ובפיילוט שיימשך עד אפריל 2023.

אפקה מעודדת העצמה נשית

תוכנית ההעצמה הנשית בתחומי ההנדסה וההייטק של מכללת אפקה, WeWomen Afeka, הושקה לראשונה. מדובר בתוכנית המציעה שרשרת חניכה שכל חוליה בה חונכת את דור ההמשך ומעניקה לה ידע ומנטורינג, שיסייעו לה בהמשך דרכה כאישה במקצועות הטכנולוגיים.

שרשרת החניכה כוללת חיבורים בין אישה בכירה בתעשייה שחונכת בוגרת מנוסה, בוגרת מנוסה שחונכת בוגרת ג'וניורית, בוגרת ג'וניורית שחונכת סטודנטית, וסטודנטית שחונכת תלמידת תיכון. במחזור הראשון יקחו 25 משתתפות (5 חוליות שכל אחת מהן כוללת 5 משתתפות), שייפגשו בתדירות שבועית.

בראש התוכנית עומדת עו"ד קרן בן חיים, דקאנית הסטודנטים של מכללת אפקה. נותנת החסות לתוכנית היא זיוה פתיר, לשעבר ראש מכון התקנים, שתיקח חלק פעיל בתוכנית כמנטורית, לצד המנטוריות ד"ר מלכה ניר, סמנכ"לית ייצור מתקדם ברשות החדשנות; המתמטיקאית פרופ' מינה טייכר, סגנית נשיא הנציבות העולמית לחינוך מתמטי; רוני רוס, מחלוצות ההייטק הישראלי; ודליה נרקיס, יו"ר מנפאואר ישראל וסגנית נשיא במנפאואר העולמית.

המדינה תתמוך בפעילות מאמאנט

משרד התרבות והספורט בחר בליגת הכדורשת "מאמאנט" כמובילת הספורט החברתי־עממי, והעביר לראשונה תקנה לתקצוב הליגה בגובה של 2 מיליון שקל.
מאמאנט נוסדה ב־2005 והיא ארגון הספורט החברתי־עממי הגדול ביותר בישראל, עם יותר מ־8,000 אמהות בכ־80 רשויות.

עפרה אברמוביץ, חילי טרופר, קארין אינס / צילום: רות פדידה,  יח״צ מאמאנט
 עפרה אברמוביץ, חילי טרופר, קארין אינס / צילום: רות פדידה, יח״צ מאמאנט

"מאמאנט מגשימה לנו את החזון לספורט העממי - אימהות מכל האוכלוסייה מתכנסות לרגעים הכי יפים בספורט, של קהילה, שותפות, ואפס אלימות ובלאגן", אמר השר חילי טרופר.

חדש: סייעות לגני ילדים לפי דרישה

חברת אובייה (Ubeya), שמציעה פלטפורמה להעסקת עובדים זמניים, החליטה לפעול גם בתחום מצוקת כוח האדם בגני הילדים, ולספק עובדים לפי דרישה לגני ילדים.
בשבועות האחרונים נשלחו מאות סייעות לגני ילדים שנתקלו במצוקה זו. השירות מתווסף לאלו הקיימים בחברה, שפיתחה אלגוריתמים הלומדים את דפוסי ההעסקה של לקוחותיה - וכך מתאימה כוח אדם לפי צרכיהן.

חדשות טובות

טיב טעם תרמה כ־105 אלף שקל לעמותת עלם לנוער בסיכון. בתקופת הקורונה הורגשה עלייה במספר הפניות לעמותה, מה שהוביל אותה להרחיב את פעילותה ברחבי הארץ.