מינוי פוליטי מפתיע של לפיד - ח"כ ממרצ תמונה לקונסולית בשנחאי

מינויה של רינאוי-זועבי הוא חלק ממכסת המינויים הפוליטיים הנתונה בידי שר החוץ • חברת הכנסת נחשבה לחוליה חלשה בקואליציה • רינאוי-זועבי: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר"

ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי.

בהודעת שר החוץ לפיד נאמר כי ח"כ רינאוי-זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים: "אני בטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם".

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

מינויה של רינאוי-זועבי הוא חלק ממכסת המינויים הפוליטיים הנתונה בידי שר החוץ. רינאוי-זועבי נחשבה לחוליה חלשה בקואליציה. במקומה תיכנס קטי פיאסצקי מורג, הנחשבת בעלת עמדות אקטיביות בענייני דת ומדינה וזכויות אזרח. בעבר תקפה בחריפות את ראש הממשלה בנט ובין השאר כתבה כי אין לו קשר לדמוקרטיה.