הישג ליועצים הפרלמנטריים: שכרם יועלה ב-16%

שכר היסוד של היועצים הפרלמנטרים יעלה ב-16% בשתי פעימות: באפריל 2022 הם יקבלו תוספת של 10% לשכר היסוד ובינואר 2023 תוספת של 6% לשכר היסוד • עוד הוסכם על הצמדת רכיב החזר ההוצאות של היועצים הפרלמנטרים למדד, כך שיעלה בשלב זה ב-2.8%

בניין הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
בניין הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

בזמן שעסקת החבילה נתקעת ושכר המינימום נמצא בלב מחלוקת פוליטית, דווקא היועצים הפרלמנטריים בכנסת הצליחו היום (ד') לגבש חבילה לשיפור תנאיהם של כ-330 עובדים באמצעות תיווך של ההסתדרות מול מנכ"ל הכנסת.

לכל חבר כנסת שלושה יועצים פרלמנטריים (יועץ חקיקה, דובר ופוליטי) שרבים מהם מתחלפים מספר פעמים לאורך הקדנציה בשל העבודה האינטנסיבית שאיננה תואמת את תנאי השכר. בחודשים האחרונים הובילו ארבעה יועצים - יעל יפרח (ח"כ אפרת רייטן), לילך זמר טוב (ח"כ יואב קיש) אריאל עמר (ח"כ עופר כסיף) ויהודה גוטמן (ח"כ אורי מקלב) - מאבק לשיפור תנאיהם של היועצים בגיבוי חברי כנסת רבים מהקואליציה והאופוזיציה.

לאחר פגישות רבות, ניסיונות התאגדות ואף פגישה עם הוועדה לקביעת שכר חברי הכנסת שצפויה לעסוק גם בשיפור תנאיהם של היועצים, הגיעה הנציגות הנבחרת להסכמות מול מנכ"ל הכנסת גיל סגל לפיהן שכר היסוד של היועצים הפרלמנטרים יעלה ב-16% בשתי פעימות: באפריל 2022 הם יקבלו תוספת של 10% לשכר היסוד ובינואר 2023 תוספת של 6% לשכר היסוד.

עוד הוסכם על הצמדת רכיב החזר ההוצאות של היועצים הפרלמנטרים למדד, כך שיעלה בשלב זה ב-2.8%. שיפור משמעותי נוסף נוגע בלילות הלבנים של חברי הכנסת במליאה. על פי ההחלטה בלילות שבהם פעילות הכנסת מסתיימת בשעות מאוחרות תמומן לינה בבית מלון בבירה גם עבור היועצים.

מצוות המו"מ של ועד היועצות והיועצים הפרלמנטריים נמסר היום כי "בסיומו של מו"מ ממושך הגענו אמש להסכמות על מתווה השכר יחד עם גיל סגל (מנכ"ל הכנסת) וחיים אבידור (חשב הכנסת). אנו חבים תודה גדולה למי שליוו אותנו במקצועיות ובמסירות רבה מטעם הסתדרות העובדים הכללית- ארנון בר-דוד (יו"ר ההסתדרות) ורועי יעקב (מ"מ יו"ר ההסתדרות), עמיחי סטינגר, הילה שיינוק, אלכס מילר ועומר שכטר".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר היום כי "ההסתדרות, הבית של העובדים בישראל, גאה במהלך ובהסכם שמסדיר ומעגן את תנאיהם של העובדים שעוסקים בפעילות פרלמנטרית נמרצת בכנסת. זה לא דבר מובן מאליו בתקופה קשה זו להגיע להסכמות על תוספות שכר של 16% ושיפור התנאים הנלווים. נמשיך ונדאג לכלל העובדים במשק, בין אם הם מאוגדים בהסתדרות ובין אם לא".

מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב: "ההסתדרות משמשת גב לסקטורים נרחבים, גם כאלה שאינם מאוגדים אצלנו. שכר היועצים הפרלמנטרים וזכויותיהם בכלל נשחקו מאוד בשנים האחרונות. בעבודה משותפת יחד עם נציגים מטעם היועצים הצלחנו לאחר מאבק של מספר חודשים להביא להסכם שכר ולשיפור תנאי העסקתם בצורה ניכרת".

יש לציין כי למרות הברכות היום, אישור ההסכמות תלוי גם בוועדה לקביעת שכר הכנסת שתאשר אותן ולאחר מכן גם ועדת הכנסת. גורמים המעורים בנושא מסרו כי בשתי הוועדות הביעו נכונות לשיפור תנאיהם של היועצים ועל כן ההטבות החדשות בתנאי העסקתם צפויים לקבל את האישורים הדרושים כדי לצאת לפועל.