גרמניה מכה על חטא: שרת ההגנה הודתה ב"כישלון היסטורי מול פוטין"

אנגרט קראמפ-קארנבאואר, עד לאחרונה שרת ההגנה בממשלת מרקל, צייצה בטוויטר ביקורת חריפה על המדיניות הנרפית מול רוסיה של הממשלה השמרנית שבה הייתה חלק מרכזי, בראשות אנגלה מרקל

אנגרט קראמפ-קארנבאואר, שרת ההגנה היוצאת של גרמניה / צילום: Reuters, Peter Gercke/dpa-Zentralbild/dpa
אנגרט קראמפ-קארנבאואר, שרת ההגנה היוצאת של גרמניה / צילום: Reuters, Peter Gercke/dpa-Zentralbild/dpa

בשעות שאחרי פתיחת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, בגרמניה יש רבים שמכים על חטא על המדיניות הפרו-רוסית שבה נקטה ברלין בשנים האחרונות. גרמניה לא הגיבה בתקיפות על מקרי חיסול בשטחה, הסתפקה בסנקציות שטחיות אחרי כיבוש קרים, התקדמה עם פרויקט נורד סטרים 2 שהעניק לרוסיה השפעה רבה על הכלכלה הגרמנית ושיקמה את יחסי הסחר איתה, למרות הסנקציות.

בציוץ יוצא דופן בטוויטר כתבה שרת ההגנה הגרמנית עד לאחרונה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר: "אני כל כך כועסת על עצמנו על הכישלון ההיסטורי שלנו. אחרי גיאורגיה, קרים ודונבאס, לא הכנו שום דבר שיכול בעצם להרתיע את פוטין". למעשה היא מבקרת את המדיניות של הממשלה השמרנית שבה הייתה חלק מרכזי, ובאופן ישיר את הקנצלרית אנגלה מרקל. "שכחנו את הלקחים של שמידט וקוהל (קנצלרי עבר בגרמניה, א.א), שמשא ומתן תמיד צריך לבוא קודם, אבל חייב להיות לנו צבא חזק מספיק כדי שאי רצון למשא ומתן מהצד השני לא יהיה אפשרות".

דבריה החריפים מצטרפים לביקורת נוקבת שמתח הרמטכ"ל הגרמני בפוסט ברשת לינקדאין. "אתה מתעורר בבוקר ומגלה שיש מלחמה באירופה". "בכל 41 שנותיי של שירות בזמני שלום, לא הייתי מאמין שנחווה עוד מלחמה (באירופה). והנה הבונדסווהר, הצבא שאני מורשה להנהיג, ניצב פחות או יותר בחוסר אונים". הרמטכ"ל, אלפונס מאייס, מתייחס לצמצום הכוחות המשמעותי של הצבא הגרמני בשנים תחת שר ההגנה תומס דה-מזייר, תחת הנהגתה של מרקל. הצבא צוצמם ל"מינימום האפשרי" כאשר ביכולתו לספק נוכחות לשתי משימות בינלאומיות בלבד, כמו באפגניסטאן או במאלי.