ניר ברקת | בלעדי

שני מיליון ואין דורש: שכרו של ח"כ ברקת מתגלגל משנה לשנה

בתוך הבקשה החתומה להעברות תקציביות מתקציב הכנסת של שנת 2021 לשנת 2022 מופיע סעיף המתייחס ל"שכר חבר כנסת המסרב לקבל את שכרו", הלא הוא ח"כ ניר ברקת מהליכוד, שניסה בעבר לחוקק חוק שיאפשר לו לוותר על שכר כחבר כנסת

ניר ברקת / צילום: אורון בן חקון
ניר ברקת / צילום: אורון בן חקון

יו"ר הכנסת מיקי לוי חתם על בקשה להעברות תקציביות מתקציב הכנסת של שנת 2021 לשנת 2022. בתוך העברה של למעלה ממאתיים מיליון שקל נמצא סעיף המתייחס ל "שכר חבר כנסת המסרב לקבל את שכרו", הלא הוא ח"כ ניר ברקת מהליכוד. הסעיף מצביע על מיליון ו-960 אלף שקל שנותרו נטולי שימוש בעלות השכר של ברקת ואותם מבקשת הכנסת להעביר לתקציבה בשנה הנוכחית. מדובר ככל הנראה בעלות שכרו המצטבר של ברקת מאז נבחר לראשונה לכנסת ב-2019, שכן הוא מסרב להעביר לכנסת את פרטיו לצורך ביצוע התשלום. 

בכנסת מתחו ביקורת על דרך הפעולה של ברקת ואמרו כי הוא הופך אותם לעבריינים בשל העובדה שהכסף מתגלגל משנה לשנה ללא שימוש.

ביום שני תדון הכנסת בהעברה התקציבית המבוקשת שבה עודפי תקציב של 2021 מטקסים, חנייה בחניון הלאום, כיבוד, פרסומים והסברה, שיפוץ ערוץ הכנסת ועוד. בין היתר יועברו 860 אלף שקל שהוקצו לטובת הוצאות רכב ומנהלה, למעלה משלושה מיליון שקל מתקציב אגף קשרי החוץ, 270 אלף שקל לטובת כיבוד בוועדות, 800 אלף שקל משכר דירה ומעונות של חברי כנסת ו-700 אלף שקל לטובת רכבי חברי הכנסת.

עוד מאז היה ראש עיר מתגאה ברקת בכך שהרוויח שקל לשנה, אלא שבכנסת השכר החודשי של ברקת (כ-46 אלף שקל בחודש) נתקע בצנרת החשבות משנה לשנה כאשר לכנסת אין יכולת לעשות בו שימוש אחר. בשנת 2020 ניסה ברקת לחוקק חוק שיאפשר לנבחר ציבור לוותר על שכרו אך חקיקתו נעצרה והחוק לא נכנס לתוקף. בדצמבר 2021 ניסה ח" כ דודי אמסלם לחוקק חוק אחר הנוגע בהונו של ברקת כדי להגביל מימון עצמי של נבחרי ציבור. החוק עבר בקריאה טרומית, אך טרם הגיע לדיון באחת מוועדות הכנסת.