משפחת לבייב הגישה קובלנה פלילית נגד "נוכל הטינדר" על פגיעה בשמה

בני משפחת לבייב טוענים כי סיימון לבייב, כוכב הסרט "נוכל הטינדר" בנטפליקס, מתחזה לבנו של לב לבייב ופוגע בשמה הטוב של המשפחה ובפרטיותה • עוד נטען כי סיימון לבייב השתמש בסימן המסחרי של LLD DIAMONDS כחלק ממעשי ההתחזות וההונאה

''נוכל הטינדר'' סיימון לבייב / צילום: אינסטגרם
''נוכל הטינדר'' סיימון לבייב / צילום: אינסטגרם

בני משפחת לבייב הגישו היום (ב') קובלנה פלילית נגד סיימון לבייב, כוכב הסרט "נוכל הטינדר" בנטפליקס, בטענה כי הוא מתחזה לבנו של לב לבייב ופוגע בשמה הטוב של המשפחה ובפרטיותה, זאת למרות שאין לו קשר כלשהו למשפחה.

קובלנה פלילית היא אישום פלילי המוגש על-ידי אדם פרטי ולא על-ידי המדינה כנהוג. כל אדם רשאי להגיש קובלנה בעבירות מסוימות. במקרה הנוכחי מואשם סיימון לבייב בעבירות של פרסום לשון הרע, פגיעה בפרטיות והפרת פקודת סימני מסחר.

בקובלנה, שהוגשה על-ידי עורכי הדין גיא אופיר וויקטוריה רזניק, טוענת המשפחה כי סיימון לבייב, שנולד כשמעון יהודה חיות, שינה את שמו ל" סיימון לבייב", ותקופה ארוכה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. 

עו''ד גיא אופיר / צילום: יח''צ
 עו''ד גיא אופיר / צילום: יח''צ

"תקופה ארוכה מציג הוא מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות (בהן חומריות), והכול תוך עורמה ודברי כזב כי הוא בן למשפחת לבייב, וכי משפחתו (לבייב) תשלם ותישא בעלויות טובות הנאה אלה", נטען בקובלנה. 

השתמש בסימן המסחרי 

עוד טוענת משפחת לבייב כי סיימון לבייב השתמש בסימן המסחרי של LLD DIAMONDS על-מנת לגרום לקורבנותיו להאמין כי הוא אכן משתייך לחברת היהלומים, וכי הוא חלק ממשפחת לבייב. עוד נטען כי תוך כדי שהוא מתחזה לבן משפחת לבייב, הוא עקץ, הונה, רימה ופגע בנשים, גברים ועסקים בישראל ובעולם, כאשר מעשים אלו שויכו למשפחה בשל שם משפחתם.

התביעה מתייחסת גם לתלונות הנשים בסרט של נטפליקס, לפיהן סיימון לבייב לקח במרמה כספים מנשים שהכיר באפליקציית הטינדר. "במסגרת פעולות ההונאה שלו, השתמש ביישומון היכרויות טינדר על-מנת לאתר נשים, ביצע עליהן מניפולציות רגשיות, הוציא מהן כספים בעורמה ולבסוף שכנע אותן להעביר לידיו סכומי עתק, בתואנה כי נמצא הוא במנוסה מאנשים הבאים לפגוע בו, ולכן מנוע מלהשתמש בנכסי המשפחה".

הקובלנה גם מתארת כי לבייב פנה לעסקים, לבתי מלון, לחברות השכרת מטוסים פרטיים, לחברות יאכטות ועוד, הציג את עצמו כבן למשפחת לבייב וקיבל עקב כך טובות הנאה רבות, תוך הבטחות ש"אביו", מר לב לבייב, ערב לתשלום. 

"מסע יחסי ציבור של משפחת לבייב"

עו"ד יקי קהן, המייצג את סיימון לבייב, מסר בתגובה: "מקומם של עניינים פליליים להתברר במסגרת חקירה משטרתית. מרשי מעולם לא זומן לחקירה בהקשר זה, משמע שהתנאי הראשון להגשת הליך מעין זה טרם בוצע, או שלחלופין התיק נסגר עוד בטרם חקירה.

"מכל מקום, נראה כי עסקינן בפעולה שנעשית במסגרת מסע יחסי הציבור של משפחת לבייב, בעקבות ההד הציבורי, זאת חרף העובדה שמרשי שינה את שמו כדין כבר לפני מספר שנים.

"מרשי כופר מכל וכל בטענות המופנות נגדו. לאחר עיון מעמיק במסמך הרלוונטי, נוכל להגיב באופן מפורט". 

עו''ד יקי קהן / צילום: יח''צ
 עו''ד יקי קהן / צילום: יח''צ