בשל נוסע אלים: טיסת אל על מלוס אנג'לס לת"א סטתה ונחתה במדריד

ההחלטה החריגה להסרת הנוסע התקבלה לאחר שהובן כי הנוסע מסכן את בטיחות הטיסה - החל לרוץ ולהשתולל במעברים ונקט אלימות מול אנשי הצוות

מטוס אל על / צילום: דני שדה
מטוס אל על / צילום: דני שדה

שוב סיטואציה מביכה ומקוממת בשחקים: נוסע אל על בטיסה שהמריאה מלוס אנג'לס לתל אביב, התפרע בטיסה, עד כדי כך שהתקבלה החלטה לסטות מהמסלול ולנחות במדריד בכדי להוריד את הנוסע מהמטוס. הנוסע החל לרוץ ולהשתולל במעברים ונקט אלימות מול אנשי הצוות. ההחלטה החריגה התקבלה לאחר שהובן כי הנוסע מסכן את בטיחות הטיסה.

אל על הגישה תלונה למשטרה, והנוסע הסורר יפגוש בשוטרים לאחר שיורד מהטיסה במדריד. הנוסעים האחרים צפויים לעיכוב של כ-45 דקות במועד הגעתם לישראל.

לפני מספר חודשים נאלצה חברת אמריקן איירליינס לבצע נחיתת חירום ביוון בשעה שהייתה בדרכה לישראל - בגלל נוסע ישראלי שהתפרע במטוס.

"רשימה שחורה" 

נוסעים שמתפרעים בטיסה צפויים להיכנס ל"רשימה שחורה" שתאסור עליהם לעלות על טיסות של חברות שאת פעילותן הם שיבשו - אלא שנדרשת ענישה משמעותית יותר שצריכה לכלול תביעה כספית של החברות נגד הנוסעים והנזק הכספי שנגרם לחברות בעקבות הצורך בנחיתת חירום ובעיכוב הנוסעים האחרים. תביעות כאלה הוגשו למשל בארה"ב, וכעת אף מבקשות החברות בארה"ב לאגד רשימה שחורה המשותפת לכל חברות התעופה, אשר מי שייכנס אליה לא יורשה לטוס בכל החברות.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "מאחר שהנוסע לא נשמע להנחיות הצוות והתנהג בצורה המסכנת את בטיחות הנוסעים, הוחלט לנחות במדריד כדי להוריד אותו מהטיסה, להגיש תלונה במשטרה ולהמשיך ארצה (העיכוב הצפוי - כשעתיים)".