שר הביטחון גנץ: "נגדיל מיידית את מספר העובדים שיוצאים מעזה לישראל"

גנץ סייר היום בגזרת אוגדת עזה יחד עם הרמטכ"ל כוכבי, ואמר כי "אנחנו מתכוונים להרחיב את המדיניות האזרחית ההומניטרית, כולל הגדלה מיידית של מספר העובדים שיוצאים לישראל. אם לצד השמירה על השקט נתקדם גם במסלול של השבת השבויים והנעדרים הישראלים, נוכל להרחיב את המדיניות הזו ולפתח את רצועת עזה"

שר הביטחון בני גנץ והמטכ''ל אביב כוכבי בסיור בגזרת אוגדת עזה, היום / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ והמטכ''ל אביב כוכבי בסיור בגזרת אוגדת עזה, היום / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון גנץ מאשר היום (ג') את הדיווח בגלובס כי ישראל תגדיל את מספר היתרי העבודה בישראל לפלסטינים תושבי רצועת עזה. כיום עומד המספר על 1,0000, והם מוגדרים "סוחרים" אף שרובם המכריע מנצל את ההיתר לעבודה, בעיקר בחקלאות בעוטף עזה ובבניין בערי הדרום.

גנץ סייר היום בגזרת אוגדת עזה יחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וקצינים אחרים. במהלך הסיור קיבל שר הביטחון סקירה במעבר ארז, סייר במרחב הגדר ובמעבר קרני, ערך תצפית וקיים הערכת מצב.

במהלך הסיור אמר: "מאז מבצע 'שומר החומות' יצרנו משוואת הרתעה חדשה, אנחנו בונים את הכוח והתוכניות המבצעיות, ואנחנו יוצרים משוואה אזרחית - ישירות מול התושבים בעזה. אנחנו מתכוונים להרחיב את המדיניות האזרחית ההומניטרית, כולל הגדלה מיידית של מספר העובדים שיוצאים לישראל. אם לצד השמירה על השקט נתקדם גם במסלול של השבת השבויים והנעדרים הישראלים, נוכל להרחיב את המדיניות הזו ולפתח את רצועת עזה".

"לצערי, תושבי עזה הם שבויים של ראשי החמאס שמונעים מהם פרנסה ועתיד טוב יותר לילדיהם", הוסיף גנץ. "ראשי החמאס והתושבים בעזה יהיו גם אלו שיישאו באחריות, אם יופר השקט בעזה או במקומות אחרים. בשבוע שעבר דיווחנו על הקלות שניתנו לענפי המסחר והכלכלה ברצועה, שהביאו בין השאר לגידול משמעותי בהיקפי היצוא מהרצועה וגם להקטנת שיעור האבטלה".