עם אמירה חברתית בעלת ערך: 6 קמפיינים ייעודיים ליום האישה

לקראת יום האישה מעלות חברות רבות קמפיינים פרסומיים מיוחדים, חלקם "תופסים טרמפ" על היום ובעצם מקדמים מסרים שיווקים של החברות עצמן • גלובס בחר שישה קמפיינים שהצליחו להעביר אמירה חברתית משמעותית ורלוונטית

מנצלים את המועד כדי להביע אמירה חברתית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מנצלים את המועד כדי להביע אמירה חברתית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מאז ומתמיד קדמו ליום האישה שלל קמפיינים שניסו לרכב על היום ולהפוך אותו לאירוע שיווקי. אבל בשנים האחרונות נראה כי מבין שלל החברות שמנסות לרכב על הגל, ישנן כמה שמצליחות לגעת בנקודות חשובות ולנצל את התאריך כדי להביע אמירה חברתית בעלת ערך. לרגל יום האישה שחל מחר (ג'), גלובס אסף מספר קמפיינים עם אמירה משמעותית.

1. הסימנים המקדימים של שחל

שחל מעלים קמפיין שעוסק בסוגיית התקפי הלב בקרב נשים. אומנם רבים סבורים כי התקפי לב הם נחלתם של גברים בלבד, אך בפועל גם נשים נמצאות בסיכון ללקות בהתקף לב פתאומי.

אלא שבגלל חוסר מודעות לסימני התקף הלב הנשי, נשים רבות פונות מאוחר מדי לקבלת עזרה ואפילו עוברות התקף לב שקט ללא ידיעתן במקרים רבים. הקמפיין של שחל, באמצעות משרד הפרסום מנצ', מאיר את הסימנים שיש לשים לב אליהם.

שחל, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ
 שחל, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ

2. כיסא המנהלות של ד"ר גב

במשך שנים הושרש המינוח "כיסא מנהלים" כדי לתאר כיסא משרד בעל מסעד גבוה עם ריפוד איכותי. לרגל יום האישה יצאה רשת ד"ר גב במהלך למען שינוי מגדרי במטבע הלשון בתחום, ושמות הכיסאות בכל חנויות הרשת ובאתר הסחר שונו ל"כיסאות מנהלות ומנהלים", במהלך שיזם משרד הפרסום מנצ'.

ד''ר גב, קמפיין יום האישה 2022
 ד''ר גב, קמפיין יום האישה 2022

3. מבחן בקדל של פרטנר

פרטנר תקים קטגוריה קבועה בספריית ה-VOD המציגה רק סרטי קולנוע העומדים במבחן בקדל הבודק את רמת הייצוג הנשי ביצירות. המבחן, שהפך עם השנים לשם נרדף לבחינת אפליית נשים בקולנוע, בודק ייצוג אובייקטיבי של נשים ביצירות קולנועיות, והוא קרוי על שם המאיירת האמריקאית אליסון בקדל, אשר בשנת 1985 הציבה שלושה תנאים לעמידה במבחן: השתתפות של לפחות שתי דמויות של נשים, המשוחחות ביניהן, כשנושא השיחה אינו גברים. ב-2021 כ-30% מסרטי הקולנוע לא עברו את המבחן. יצוין כי סימון הסרטים קבוע ויימשך גם לאחר יום האישה בפרטנר. המהלך באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב.

פרטנר, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ
 פרטנר, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ

4. המשולש החסר של דומינוס

פערי השכר בין גברים לנשים היוו כר פורה לחברות שביקשו להמחיש אותו לצרכנים באמצעות המוצר שלהם. בדומינו'ס פיצה שלחו מארזים מיוחדים למעצבי דעת קהל ומנהלי כוח-אדם עם פיצה שבה חסרים 32% מהמשולשים (כמספר האחוזים שחסר במשכורות הנשים לעומת הגברים). כחלק מהמהלך, באמצעות מקאן תל אביב, תגיע עם הפיצה אמנת שוויון שמטרתה לרתום את המשק לצמצום פערי השכר.

דומינוס פיצה, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ
 דומינוס פיצה, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ

5. פייבוקס ונעמת: כמה כסף מעבירים לאישה

 פייבוקס, בשיתוף-פעולה עם נעמ"ת, העבירו בימים האחרונים מסר חינוכי למי שהשתמש באפליקציה: בעת העברת התשלום עולה על המסך השאלה: "אם העברה מיועדת לאישה, שנעביר לה 30% פחות?", ובהמשך עולה ההסבר שבו נשאלת השאלה האם זה הגיוני שבשנת 2022 נשים מרוויחות 30% פחות מגברים. 

pay box
 pay box

פיי בוקס, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ
 פיי בוקס, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ

6. תנובה: נשים פורצות דרך על קרטוני חלב

תנובה מוציאה מהדורה מוגבלת של קרטוני חלב במחווה לנשים שהצליחו לשבור את תקרת הזכוכית. על גבי האריזות מוטבעת דמותן של נשים ישראליות ראשונות בתחומן תוך ציון ההישג שלהן. בין הנשים: אסתר רוט שחמורוב, גולדה מאיר, בלייניש זבדיה ונוספות.

תנובה, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ
 תנובה, קמפיין פרסום לכבוד יום האישה / צילום: יחץ