טדי שגיא מקים בלונדון פארק שעשועים בהשראת טומב ריידר

המיליארדר יקים פארק שעשועים שיאפשר למבקרים להיכנס לעולמה של לארה קרופט ולהצטרף לאחד ממסעותיה; הפתיחה - ב-29 באפריל • בסיסקו מגייסים 3,000 יוצאי יחידות קרביות • רשת הולמס פלייס מציעה שיעורי הגנה עצמית בחינם למתאמנות • אירועים ומינויים 

הדמיה של הפארק. בעיגול: טדי שיגא / צילום: Little Lion Entertainment, יונתן בלום
הדמיה של הפארק. בעיגול: טדי שיגא / צילום: Little Lion Entertainment, יונתן בלום

המיליארדר טדי שגיא יקים פארק שעשועים המבוסס על משחקי הווידאו "טומב ריידר" בקמדן מרקט בלונדון, באמצעות חברת LabTech שבבעלותו ובשיתוף חברת Little Lion Entertainment, המתמחה בבניית אטרקציות בידור ופנאי בבריטניה, וכן מפתחת משחקי הווידאו Crystal Dynamics ומפרסמת משחקי הווידאו Square Enix.

הפארק המקורה, שייקרא Tomb Rider: The Live Experience, יתפרס על פני כ־2,800 מ"ר ויאפשר למבקרים להיכנס לעולמה של לארה קרופט ולהצטרף לאחד ממסעותיה. הוא ייפתח לקהל הרחב ב־29 באפריל, והיקף ההשקעה מוערך בעשרות מיליוני ליש"ט.

לקראת הפתיחה הוצב בימים אלה בקמדן מרקט פסל בדמותה של קרופט, בגובה של 2.7 מטרים. אין זו הפעם הראשונה שנעשית שם מחווה כזו: ב־2014 הוצב פסל של הזמרת והיוצרת איימי ויינהאוס שנפטרה שלוש שנים קודם לכן, והתגוררה רוב ימיה בקמדן.

מאחורי המהלך עומד רצונו של שגיא להכניס לקמדן מרקט אטרקציות וחנויות ייחודיות, במטרה לגוון את פרופיל המבקרים ולהגדיל את שיעור המשפחות והילדים שמגיעים לשוק. כיום מבקרים במתחם, שנחשב לאחת האטרקציות הבולטות בבירת בריטניה, כ־40 מיליון איש בשנה. נציין כי חברת LabTech של שגיא מרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה ברובע קמדן, החל מפיתוח נדל"ן למסחר, דרך נדל"ן למגורים וכלה במתחמי תרבות ופנאי.

אזור התעשייה 

ההצעה של סיסקו לענף ההייטק

סיסקו ישראל ומשרדי התקשורת והמדע והטכנולוגיה סיכמו על השקת פרויקט לגיוס 3,000 יוצאי יחידות קרביות לענף ההייטק, בהשקעה משותפת של כמה מיליוני שקלים. אגף כוח האדם במטכ"ל יסייע בגיבוש המהלך וימליץ על יחידות מתאימות, וסיסקו תפעל לצירוף חברות הייטק נוספות למהלך.

לאחרונה הציגה סיסקו בכנס המובייל Mobile World Congress 2022 בברצלונה, ובין אורחי הביתן שלה נמנה גם שר התקשורת יועז הנדל. במפגש בינו לבין ראשי סיסקו ישראל עלתה סוגיית המחסור בכוח אדם איכותי בענף ההייטק. הנדל, ששירת כמפקד בשייטת, הסביר כי הוא "מאמין שהלוחמים המשוחררים הם קהל יעד רלוונטי מאוד להשתלבות בתפקידימתכנתים ומהנדסים בהייטק".

לדברי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, "החברה פועלת לשילוב אוכלוסיות שונות בהייטק. לוחמים הם כוח אדם איכותי שיכול למצוא את מקומו הטבעי בתעשייה דינמית זו". כיום מפעילה החברה מספר האבים (מרכזים טכנולוגיים) שמטרתם לקרב את הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית למרכז.

חנוך קס מרחיב את מג'יק קס

ה־Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הגדול בישראל, שנפתח בספטמבר האחרון במישור אדומים, מרחיב את פעילותו - וחונך בימים אלו מתחם אירועים חדש בהשקעה של כ־10 מיליון שקל.

המתחם, הממוקם על גג מבנה הפארק, משתרע על שטח של 2,000 מ"ר ויכיל עד 1,200 איש. "פתחנו את המתחם כי זיהינו את הצורך של הישראלים במשהו שונה מהקיים היום בשוק", מסביר הבעלים חנוך קס. "ניתן לצפות ממנו אל נוף מדברי עוצר נשימה, והוא מאפשר לקיים אירועים והופעות לצד שימוש במתקני הפארק - מתקני אקסטרים, משחקי ארקייד, חדרי גיימינג וג’ימבורי".

קס, 38, הוא יזם נדל"ן מהחברה חרדית, אשר הקים קבוצת השקעות הפועלת בישראל ובגיאורגיה. מלבד נדל"ן, הקבוצה משקיעה גם בתשתיות ובטכנולוגיות. פארק Magic Kass נפתח בהשקעה של חצי מיליארד שקל, ועד היום ביקרו בו כ־350 אלף איש.
במקביל השקיעה הקבוצה כ־30 מיליון שקל ב"מדיה קס" - פלטפורמות תוכן דיגיטלי לילדים ונוער שנועדו להתחרות בערוצים הקיימים, וכבר הפיקו שתי סדרות והשלישית נמצאת בהפקה.

איזה מוצרי חשמל יהיו המבוקשים ביותר בפסח?

בעוד קצת יותר מחודש יחול חג הפסח, וברשת א.ל.מ חשמל ודיגיטל מעריכים כי השנה יירשם אצלם גידול של 20% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הרשת צופה כי המוצרים המבוקשים ביותר השנה יהיו מסכי טלוויזיה מהסדרות המתקדמות של המותגים המוכרים, שואבי אבק שהם גם שוטפים - קטגוריה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות - וכן מוצרים לבנים (מכונות כביסה, מייבשי כביסה ומדיחים) חכמים שעובדים באמצעות אפליקציות.

לאחרונה פתחה רשת א.ל.מ, הכוללת 42 סניפים, חנות עודפים באשקלון תחת המותג 'א.ל.מ Outlet', אשר מתפרסת על פני כ-400 מ"ר ומציעה מוצרים בהנחות של עד 30%.

חדשות טובות

1.3 מיליון שקל לגן חלומות. "Tough Mudder למען גדולים מהחיים" השלימו גיוס תרומות בהיקף של יותר מ־1.3 מיליון שקל עבור הקמת "גן חלומות" בירושלים, שמותאם לצרכי ילדים חולי סרטן.

יום כיף לנערות. בכירות ועובדות חברת אורגניקזון, המתמחה בייבוא ושיווק מוצרים אורגניים, בשיתוף עם עמותת "בית רות" המטפלת בנערות בסיכון בישראל, ארגנו לנערות יום כיף שכלל סדנת מיינדפולנס ודמיון מודרך, כתיבה אישית וסדנת טיפוח ויופי טבעי.

דואגים להגנה העצמית. קבוצת הולמס פלייס מציעה במהלך חודש מרץ שיעורי הגנה עצמית בחינם למתאמנות במועדוני הולמס פלייס וגו אקטיב ברחבי הארץ. השיעורים כוללים חלק עיוני וחלק מעשי, והם מיועדים לבנות 18 ומעלה. את השיעורים מעבירה נעמי קומלוש כספי, קצינת קרב מגע וסגנית אלופת הארץ בקראטה, שהיא גם בעלת מועדון KAMAG קרב מגע לנשים בלבד בשיטת ESD (Empowerment Self-Defense).

משלוחי מנות לילדי אילת. סניף עיט צוות 3 באילת, המעניק סיור ושירותי מוקד לעסקים בעיר, הכין מאות משלוחי מנות שיגיעו לילדים ולמשפחות מעוטות יכולת בעיר. את המהלך הובילה מנהלת הסניף יערית סיטבון-אביטבול, שמסבירה כי עבורה "ערך הנתינה הוא עליון, וזה סיפוק אדיר לתת ולשמח ילדים בחג האהוב עליהם". 

יערית סיטבון-אביטבול / צילום: רקפת סיטבון-אביטבול
 יערית סיטבון-אביטבול / צילום: רקפת סיטבון-אביטבול