אחרי הדוחות החזקים: מנכ"ל צים מגיב לסערת המס

צים צופה כי תוצאותיה בשנת 2022 יהיו דומות ל-2021, "בהבדל אחד - אנחנו הולכים לשלם השנה מס של 23%", אומר המנכ"ל אלי גליקמן • זאת לעומת שיעור מס של כ-17% ששילמה אשתקד, בשל ההפסדים הצבורים מהעבר • "חלק מהשיפור בהכנסות המדינה השנה זה צים. שילמנו פלוס-מינוס מיליארד דולר מס"

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית
אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

צים  צופה כי תוצאותיה בשנת 2022 יהיו דומות ל-2021, לדברי המנכ"ל אלי גליקמן, "בהבדל אחד - אנחנו הולכים לשלם השנה מס של 23%". זאת לעומת שיעור מס של כ-17% ששילמה החברה ב-2021, בשל ההפסדים הצבורים מהעבר. "למעשה יש לנו שותפים חדשים בחברה, מדינת ישראל". גליקמן מוסיף, כי "השנה, חלק מהשיפור בהכנסות המדינה זה צים. שילמנו פלוס-מינוס מיליארד דולר מס. אנחנו ציונים פטריוטיים ורוצים להרחיב את הפעילות בישראל, ולא להקטין".

לאחרונה חשף גלובס כי צים, שהפכה אשתקד לחברה רווחית לאחר שנים ארוכות של הפסדים כבדים, פנתה לרשות המסים וביקשה לבצע שינויים במשטר המס החל עליה, באופן שיחסוך לה מאות מיליוני שקלים של תשלום לקופת המדינה בשנים שבהן היא מציגה רווחים.

צים מעוניינת כי במקום מס חברות, הנקבע על פי תוצאותיה העסקיות (כאמור 23% מהרווח), יוחל עליה מס תפוסה, הנגזר מנפח ההובלה שלה, ושהינו נמוך משמעותית. צים, כך נכתב, אף איימה כי אם דרישתה לא תתממש, החברה עשויה להעביר את נכסיה למדינה אחרת. 

"אנחנו גאים להיות משלמי המס הגבוה ביותר אי פעם בישראל מפעילות שוטפת", אומר גליקמן. "אנחנו לא עוסקים בשינוי שיטת המיסוי. היה לנו קשר שהיה אמור להיות סודי עם רשות המסים, שדלף. אנחנו לא יזמנו את הטיפול במס, אבל אנחנו כן מייצגים את המשקיעים שלנו, ונשאלנו שאלות כגון 'איך יכול להיות שחברה כמו טבע משלמת מתחת 10% מסים, ואינטל פחות מ-10%, וזוכה למענקים במיליארדים, ולמה אתם צריכים לשלם מיליארדים במסים בדולרים, ולהתחרות עם חברות בחו"ל שמשלמות מס תפוסה, ולשם השוואה משלמות 4% מסים'".