טדי שגיא הולך להתחרות בענקית סליקת התשלומים סטרייפ

שגיא הקים בשנה שעברה את Pay.com שפעלה עד היום מתחת לרדאר ומתכוונת להציע שירותי סליקה למסחר מקוון • הסטארט-אפ, שהמטה שלו בלונדון וקפריסין, לא גייס מימון חיצוני ומתבסס על קו אשראי של 100 מיליון דולר שהקצה לו שגיא

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

ב-2019 מכר טדי שגיא את חברת סליקת התשלומים סייפצ'רג' (SafeCharge) תמורת 889 מיליון דולר ל-Nuvei הקנדית. סייפצ'רג' נסחרה לפני הרכישה בבורסה המשנית של לונדון ושגיא הקים אותה יחד עם המנכ"ל דוד אבגי.

שלוש שנים אחר כך מודיע שגיא על הקמת סטארט-אפ חדש בעולם סליקת התשלומים המקוון בשם Pay.com. הסטארט-אפ התחיל לפעול למעשה בפברואר 2021, אז הגיש בקשה לקבלת רישיון סליקת תשלומים מהאיחוד האירופי, אך עד היום נשאר מתחת לרדאר. הסטארט-אפ מעסיק כ-45 עובדים, כאשר המטה שלו נמצא בלונדון ובקפריסין ובארץ יש לו פעילות פיתוח שכוללת מספר בודד של עובדים.

הסטארט-אפ החדש, שעוסק בסליקה אונליין, לא גייס כסף חיצוני ולדברי תום וקנין, מייסד-שותף ואחד המנכ"לים שלו, הפעילות של Pay.com מתבססת על קו אשראי של 100 מיליון דולר שהעמיד המיליארדר שגיא לטובתו. "מתוך זה השקענו כבר 5-10 מיליון דולר בפיתוח טכנולוגיה והשאר בקבלת רישיונות. בנוסף אנחנו נמצאים במגעים לבצע רכישות".

צילום: Loukianos Art
 צילום: Loukianos Art

סייפצ'רג' החלה את דרכה בהתמקדות בסליקת תשלומים בעולם ההימורים אונליין, תחום ששגיא עשה בו את הונו הגדול עם הקמת ומכירת חברת התוכנה להימורים הבריטית פלייטק, ולאחר מכן התרחבה לתחומים אחרים. לדברי וקנין, שיושב בקפריסין, המיקוד של Pay.com הוא בעסקים קטנים ובעיקר בתחום של סוחרי איקומרס וחברות שמוכרות ללקוחות במודל של מנויים.

בתחום סליקת התשלומים פועלים שחקנים ענקיים שהמוכר ביותר מביניהם הוא סטרייפ, אחד הסטארט-אפים בעלי השווי הגבוה בעולם. שחקנים בולטים נוספים בעולם זה הם סקוור של ג'ק דורסי (מייסד טוויטר) וגם ראפיד הישראלית.

איך Pay.com תוכל להתחרות באלו? לדברי וקנין, יתרון אחד שלה זה שם האתר. "זהו דומיין ששגיא רכש לפני כמה שנים טובות והוא נכס מטורף שמביא לנו טראפיק", אומר וקנין. בנוסף לדבריו המטרה של Pay היא לפשט עוד יותר את תהליך ההתחברות והשימוש בסליקה מעבר למה שמציעות חברות כמו סטרייפ ולהציע סליקה על מגוון רחב של אמצעי תשלום.

כרגע הסטארט-אפ נמצא בשלב ראשוני והוא עדיין לא קיבל רישיון סליקה אירופי, כזה שנותן לו להעביר בפועל את הכסף, משהו שווקנין אומר שיקרה בקרוב. כך שכעת הסטארט-אפ משתמש בשותפים כדי להציע את הסליקה בפועל ומוסיף על כך שירותים נלווים כמו דשבורד וניתוחים אנליטיים. המיקוד הנוכחי של החברה הוא בשוק האירופאי אך היא מתכוונת להכריז על שותף שיאפשר לה לפעול בארה"ב בקרוב, לדברי וקנין.

מלבד וקנין, שהיה ממיסדי הסטארט-אפ Engage, מנוהלת החברה גם על ידי אסף כהן, לשעבר סמנכ"ל בפיוניר ו-Checkout.com, שיושב בניו יורק. אף שהחברה בתחילת דרכה, היא כבר מפרסמת תחזית גבוהה - לסלוק עסקאות בשווי 4 מיליארד דולר עד סוף 2022.