מניית חברת אייקון גרופ , העוסקת ביבוא ובשיווק של מוצרי אפל בישראל (באמצעות חנויות איידיגיטל), צונחת עם פתיחת שבוע המסחר בבורסה בכ-20%, על רקע דיווח המלמד על החרפה בתחרות, שעלולה לפגוע בתוצאותיה.
אייקון, שהשלימה הנפקת מניות ראשונית בתל אביב לפני חודשים ספורים, עדכנה כי "לקוח קמעונאי מהותי של החברה קיבל אישור יבואן רשמי מאת אפל, ליבוא מוצרי אפל לצורך מכירה בסניפי הלקוח בלבד. למיטב ידיעת החברה, רישיון היבוא של הלקוח עתיד להיכנס לתוקף בתוך מספר חודשים".
הלקוח שבו מדובר הוא רשת KSP, המונה יותר מ-50 חנויות בפריסה ארצית, אשר בהן מוצעים למכירה בעיקר מוצרי אלקטרוניקה שונים, אבל גם כלי מטבח, צעצועים ואפילו בשמים. כעת תוכל KSP לייבא ולקבל את מוצרי אפל ישירות מענקית ההייטק כ"יבואן רשמי" ולא דרך אייקון, מה שיאפשר לה, בין השאר, להציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים יותר ולהגביר את התחרות מול איידיגיטל.
חנות IDIGITAL בקניון עזריאלי בתל אביב / צילום: שוקה כהן
באייקון מציינים לגבי KSP, כי "אף שמדובר בלקוח מהותי, אין לחברה תלות בלקוח, שכן יש לה התקשרויות עם מספר רב יחסית של לקוחות. בכוונת החברה לפעול על מנת למצוא חלופות להפצת המוצרים, אשר היו נרכשים בדרך כלל על ידי הלקוח... ככל שלא יעלה בידי החברה למצוא חלופות למלוא הכמות אשר הייתה נרכשת מעת לעת על ידי הלקוח, עשוי להיות לדבר השפעה על תוצאות פעילותה של החברה".
השווי הצטמק לכ-650 מיליון שקל
אייקון גרופ הצטרפה לבורסה בדצמבר האחרון, לאחר שהשלימה הנפקה שבמסגרתה גייסה כ-150 מיליון שקל - מחצית הסכום לקופת החברה ומחציתו לידי בעלי המניות בראשות בעלת השליטה קרן סקיי (בראשות צבי יוכמן וניר דגן), שותפי קרן ההון סיכון פיטנגו ומנהליה הבכירים של אייקון.
מהלך ההנפקה הושלם לפי שווי חברה כ-850 מיליון שקל אחרי הכסף, לאחר שהחברה נאלצה להתפשר ולחתוך בשווי אשר לו שאפה תחילה. לאחר צניחת המניה כעת, היא משלימה ירידה של 28% בשלושה חודשים, כך ששווי החברה הצטמק ל-651 מיליון שקל.
בתחילת החודש השלימה אייקון את רכישתה של חברת ויז'ואל, ולדבריה, "מחזור המכירות שלה גבוה משמעותית משל אובדן ההכנסות הצפוי מהלקוח".
באייקון צפו צמיחה של כ-40% בהכנסות ב-2021
אייקון גרופ, יבואנית ומפיצה רשמית של מוצרי אפל בישראל, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים - תחום הקמעונות, שבו היא מציעה את מוצרי אפל ויצרנים נוספים ללקוחות קצה (פרטיים ועסקיים), באמצעות רשת חנויות איידיגיטל (iDigital) שמונה 18 סניפים ואתר סחר, ותחום ההפצה, שבמסגרתו היא מייבאת ומפיצה את מוצרי אפל לרשתות שיווק, לחנויות קצה ולמשווקי מוצרי אפל.
באייקון העריכו טרם ההנפקה כי שנת 2021 תסתיים עם הכנסות של 1.35 מיליארד שקל - שישקפו צמיחה של כ-40% ביחס להכנסות שנת 2020, ועם רווח נקי של כ-70 מיליון שקל - המשקף קפיצה של יותר מ-60% ביחס לרווחי 2020.
כאמור, לאחרונה השלימה אייקון רכישת 85.3% ממניות חברת ויז'ואל ד.ג, לפי שווי של 80 מיליון שקל לחברה הנרכשת. ויז'ואל היא חברת הפצה ותיקה, הפועלת מאז שנת 2003. החברה מתמחה במתן פתרונות מחשוב מתקדמים לשוק הצרכני והמסחרי, באמצעות רשת ענפה של מאות משווקים בשוק הישראלי. במסגרת העסקה גם קיבלה אייקון גרופ אופציה לרכישת יתרת מניות ויז'ואל.
פעילותה של ויז'ואל כוללת הפצה של שלושה קווי מוצרים של מותגים מובילים. הקו הראשון כולל מוצרים בתחום החומרה והגיבוי של חברות כדוגמת HPE, אסוס (ASUS), לנובו (Lenovo) ועוד. קו המוצרים השני כולל פתרונות אבטחת מידע וסייבר של מותגים כגון רדוור, Trend Micro, Cybernite, Aruba ועוד. הקו השלישי כולל פתרונות ענן מותאמים לדרישת הלקוח, של Veeam, Red Hat ועוד. מחזור ההכנסות של ויז'ואל בשנת 2021 מוערך בכ-370 מיליון שקל, הרווח הגולמי בכ-30 מיליון שקל והרווח הנקי נאמד בטווח של 10-12 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.