ספי צביאלי עולה לירושלים: זכה במכרז בהיקף 78.5 מיליון שקל

צביאלי, בעל הזכויות בחניון כיכר אתרים בתל אביב, זכה במכרז בצוותא עם חברת הלל מלונאות • זהו השיווק המוצלח השלישי במתחם שבכניסה לבירה • לאחרונה אושרה תוכנית מעודכנת למתחם K בכניסה לעיר

הדמיית מתחם J / הדמיה: חברת עדן
הדמיית מתחם J / הדמיה: חברת עדן

יזם הנדל"ן ספי צביאלי, בעליו הטרי של חניון כיכר אתרים, בתל אביב זכה באמצעות החברה שבבעלותו, א.פ.צ השקעות, ולצד חברת הלל מלונאות הירושלמית, במתחם J שבפרויקט הכניסה לעיר בירושלים, "מתחם הרכב הצפוני", תמורת סכום של כ־78.5 מיליון שקל.

צביאלי הוא יזם נדל"ן ותיק, ובין היתר בעליו של מלון אולימפיה הסמוך לכיכר אתרים בתל אביב. הוא נחשב לאחד המתנגדים הגדולים של תוכנית כיכר אתרים שאושרה לאחרונה להפקדה, ואף השיג דריסת רגל משמעותית במתחם המורכב, כאשר רכש בקיץ האחרון את חניון כיכר אתרים תמורת כ־341 מיליון שקל.

כעת צביאלי נכנס כיזם גם בפרויקט הכניסה לעיר בירושלים - פרויקט עצום שמתוכנן לכלול כ־1.2 מיליון מ"ר באזור תחנת יצחק נבון והתחנה המרכזית של העיר, וישמש כרובע העסקים החדש של עיר הבירה. המכרז שבו זכה צביאלי במשותף עם הלל מלונאות הוא המכרז השלישי המשווק בהצלחה בשטח פרויקט הכניסה לעיר, לאחר שיווק מתחם , ומתחם שערי צדק הישן לישראל־קנדה, תמורת כ־512 מיליון שקל.

הדמיית מתחם J / הדמיה: חברת עדן
 הדמיית מתחם J / הדמיה: חברת עדן

מדובר במתחם עם זכויות בנייה מצומצמות יחסית למתחמים האחרים שווקו זה מכבר, בין היתר משום שהוא כולל שישה מבנים לשימור על שטח קטן. התב"ע כוללת 4,190 מ"ר לתעסוקה, 2,130 מ"ר למסחר ו-420 מ"ר לשימושי ציבור. עוד כוללת התוכנית תוספת שתי קומות מעל המבנים הקיימים המיועדים לשימור, הריסת שני מבנים והקמת כיכר עירונית ומרכז מיד תחבורתי־תיירותי.

הצעתן של א.פ.צ השקעות והלל מלונאות גבוהה בכ-10 מיליון שקל ממחיר השומה שנקבע לקרקע, אשר עמד על כ־68.3 מיליון שקל. מחיר המינימום לקרקע, בשטח 1,443 מ"ר, היה כ־31 מיליון שקל. למכרז הוגשו שש הצעות בסך-הכול.

אושרה התוכנית המעודכנת למתחם K

ברקע הזכייה הזו אושרה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים התוכנית המעודכנת למתחם K הסמוך למתחם הרכב הצפוני, שבו זכו כאמור החברות אמות ואלייד ביוני 2020 - עדכון שבא בעקבות עדכונה של התוכנית הכוללת לפרויקט הכניסה לעיר.

התוכנית החדשה מציעה "קביעת שימושים מעורבים לרבות מסחר, תעסוקה, דיור תומך תעסוקה, מלונאות ומבנים ומוסדות ציבור", בין היתר על ידי הקמת מתחם ובו מגדל אחד בן 40 קומות - 32 קומות מגדל מעל שש קומות מסד ושתי קומות "מסחר עוקב רחוב". בתוכנית יהיו, על פי גרסתה החדשה, 240 יחידות דיור ועוד 260 חדרי מלון, זאת לצד שטחי תעסוקה ושטחים לטובת שימושי ציבור.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט: "אני מברך על המכרז למתחם החדש והשלישי במספר ששווק בהצלחה בשער העיר ירושלים. אין ספק כי בניית אלפי מטרים חדשים לתעסוקה במתחם החדש, לצד יצירת הכניסה החדשה לעיר, יהיו חלק בלתי נפרד ושינוי של ממש בעיר הבירה. תוספת שטחי המסחר, המגורים והתיירות יביאו לתנופה כלכלית הנדרשת לעיר ויענו על הצרכים המתפתחים של העיר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "שנתחדש בירושלים. עוד מתחם משמעותי בפרויקט הכניסה לעיר שווק בהצלחה, כחלק מרובע הכניסה לעיר ההולך ונבנה. זהו שלב נוסף בהפיכתה של ירושלים גם לבירת העסקים של ישראל. תוכנית הכניסה לירושלים מצטרפת לעוד שתי תוכניות פיתוח אסטרטגיות בבירה - קירוי בגין ותלפיות החדשה. ירושלים מתפתחת, הופכת לעיר מודרנית ושוקקת חיים בכל מרחב. מוזמנים ליהנות מבירתנו האהובה".