שחקן חדש במערך הפרסום של הוט: גיתם BBDO יטפל בתקציב נקסט TV

על רקע השינויים הגדולים בשוק הטלוויזיה, הוט מוסיפה משרד פרסום עבור נקסט - אפליקציית ה-OTT שלה • וגם: תקציב הפרסום של חברת הסמארטפונים OPPO יטופל ביהושע TBWA

גל גדות בפרסומת להוט  / צילום: יוטיוב
גל גדות בפרסומת להוט / צילום: יוטיוב

משרד הפרסום גיתם BBDO נכנס כשחקן משמעותי למערך הפרסום של הוט: לגלובס נודע כי משרד הפרסום יטפל בתקציב הפרסום של נקסט - אפליקציית ה-OTT (טלוויזיה על גבי אינטרנט) של החברה.

גיתם קיבלה את דריסת הרגל הראשונה שלה בתקציב הוט לפני מספר חודשים. זאת, באמצעות החברה הבת ocean, העוסקת בפרסום פרוגרמטי (פרסום מבוסס תוצאות) ומשותפת לגיתם ולמשרד הפרסום יהושע TBWA. החברה קיבלה את הטיפול בתקציב הוט סטור - אתר הסחר של החברה העוסק בעיקר במכירת ציוד קצה כמו מחשבים, אוזניות, טלפונים סלולריים מצלמות רשת וכיו"ב. מדובר בתקציב קטן יחסית במונחים של תקציבי הפרסום של הוט, אך זה איפשר כניסה בדלת האחורית למערך הפרסום של החברה.

בתקציב הפרסום של הוט מטפל שנים ארוכות משרד הפרסום ראובני-פרידן, והחברה ממוקמת כמעט כל שנה בטבלת 20 המפרסמים הגדולים בישראל. הקמפיינים התדמיתיים שלה, אותם מובילה בשנים האחרונות השחקנית גל גדות, תופסים חלק חשוב בכלל תקציב הפרסום. בנוסף, כמו כל המפרסמים המתקדמים, חלק הולך וגדל של התקציב מופנה לפעילות דיגיטלית. בפעילויות אלה משלימים מצד אחד את הפעילות התדמיתית של החברה, אבל בעיקר פועלים באופן ממוקד להשיג יעדים עסקיים כמו גיוס לקוחות, מכירת חבילות וכדו’.

ה-OTT היא החזית החמה ביותר בתחום הטלוויזיה, והוט נכנסה אליה באיחור משמעותי. המתחרים ב-yes הקדימו אותה משמעותית ואף סימנו את 2026 כיעד מוגדר להעברת כל המנויים לצורת שידור זאת. שחקניות ישראליות נוספות בתחום ה-OTT הן סלקום ופרטנר, שלא מייחדות לכך חלק נפרד מתקציב הפרסום, ומשתמשות במשרדים הקיימים שלהן.

נזכיר כי כשהושקה אפליקציית ה־OTT של yes, בחרה החברה את משרד הפרסום LEAD כדי שיטפל במותג, אך די מהר העבירה את כלל התקציב לאדלר-חומסקי שמטפל בכל קבוצת בזק. זאת, מתוך הבנה כי למרות שמדובר בשני מותגים שונים, כל השידורים יועברו בסוף התהליך על גבי האינטרנט, ולכן אין בזה ניגוד אינטרסים אלא תהליך אסטרטגי מובנה.

עד לפני מספר חודשים מערך הפרסום של הוט התחלק באופן הבא: משרד הפרסום ראובני-פרידן טיפל בתקציב הפרסום המתמקד בתדמית החברה, וחברת-הבת שלו ארלו טיפלה ביישומים הדיגיטליים של הקמפיינים הקריאטיביים. בנוסף, חברת הדיגיטל K לוג’יק טיפלה בחלק הפרוגרמטי של התקציב, ובידיה הופקדה האחריות על החלק המכירתי הקשור לדיגיטל - גיוס לקוחות ולידים לטלוויזיה, לאפליקציות, לחבילות הגלישה וכדומה; וכאמור ocean שמטפלת בתקציב הוט סטור שכולו דיגיטלי.

לאחרונה, כפי שנחשף בגלובס, הוט ניהלה מכרז שבו בחנה את האפשרות לרכז את מלוא תקציב הדיגיטל במקום אחד. סך התקציב עומד על 10 מיליון שקל. בסופו של דבר הוחלט לא לבצע שינוי משמעותי.

מהוט נמסר בתגובה כי "כחלק מהיערכות הקבוצה לשנים הבאות הוחלט להפריד את הטיפול בין שני המותגים HOT ל-NEXT TV. ראובני פרידן ימשיכו בעבודתם המצויינת עבורHOT ו-HOT mobile ואילו גיתם BBDO יתמקדו ב-NEXT TV שתוביל את שידורי הסטרימינג של HOT".

מתנת פרידה מברקת: תקציב הפרסום של חברת הסמארטפונים OPPO יטופל ביהושע TBWA

זמן לא רב לפני שהוא פורש מניהול משרד יהושע TBWA כדי להתיישב על כיסא סמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים , מביא יגאל ברקת מתנת פרידה למשרד אותו ניהל בחמש השנים האחרונות: לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של חברת OPPO יטופל במשרד. 

יגאל ברקת, סמנכ''ל השיווק של בנק הפועלים / צילום: סיון פרג'
 יגאל ברקת, סמנכ''ל השיווק של בנק הפועלים / צילום: סיון פרג'

OPPO הסינית היא יצרנית הטלפונים החכמים הרביעית בגודלה בעולם. החברה השיקה פעילות רשמית בישראל לפני כשנה (פברואר 2021) באמצעות היבואנית הרשמית - חברת רונלייט.

החברה הסינית לא נחשבת לשחקנית גדולה בשווקים כמו אירופה וארה"ב, אך במזרח כוחה הולך וגדל: בשנת 2020 רשמה החברה גידול של 65% בנתח השוק שלה, לאחר זינוק של 417% בשנת 2019. זינוקים אלה ביססו את המעמד שלה בעשירייה הפותחת של יצרניות הסלולר בעולם.

בחודשים שחלפו מאז הקמת נציגות OPPO בישראל נעשה תהליך של בחינה עם מספר משרדי פרסום, ובסופו של דבר החליטו בחברה להתקשר עם משרד יהושע TBWA. המשרד, על-פי ההתקשרות, אמור להוביל את הקמפיינים להשקת מכשירים חכמים בישראל. כמו כן, הוא צפוי להוביל את פעילות הדיגיטל של החברה. טרם נקבע היקף תקציב הפרסום.

כפי שפורסם לראשונה בגלובס, יגאל ברקת צפוי לעזוב בקרוב את תפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום, TBWA, והוא יחליף את אסף אזולאי בתפקיד סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים.