ברבע ממחיר ההנפקה: צ'קראטק מגייסת הון ומדללת את בעלי המניות בכ-60%

חברת הטכנולוגיה שהונפקה בת"א אשתקד מגייסת 96 מיליון שקל מגופים מוסדיים: "השלמת הגיוס תאפשר להאיץ משמעותית את צמיחת החברה"

צ'קראטק. אגירת אנרגיה בגלגלי תנופה / צילום: מצגת החברה
צ'קראטק. אגירת אנרגיה בגלגלי תנופה / צילום: מצגת החברה

שנה לאחר שהונפקה לראשונה בת"א במחיר של 8.13 שקלים למניה, צ'קראטק  מבצעת גיוס הון נוסף, אך במחיר נמוך משמעותית - 2.34 שקלים למניה, כרבע מהשווי שלפיו הונפקה אשתקד (וזאת עוד לאחר שנדרשה לחיתוך במחיר). בשני המקרים, הגיוסים כללו הנפקת מניות, לצד אופציות שניתנו למשקיעים ללא תמורה.

צ'קראטק (Chakratec) מפתחת ומשווקת טכנולוגיית אגירת אנרגיה קינטית באמצעות גלגלי תנופה, ולפי החברה, הטכנולוגיה הותאמה לשמש לטעינה אולטרה-מהירה של רכב חשמלי, על אף מגבלות ההספק של רשת החשמל. מחיר המניה בבורסה הוא כ-3 שקלים, והוא משקף ירידה של 62% לעומת מחיר ההנפקה, ושווי חברה של 80 מיליון שקל טרם הגיוס.

הגיוס הנוכחי מסתכם ב-96 מיליון שקל, והמניות שמנפיקה החברה יהוו כ-60% מהון החברה. צ'קראטק מעדכנת כי ההון שגויס ישמש אותה "להאצת השיווק והמכירות בשוק האירופי והאמריקאי, להיערכות לביקוש ההולך וגובר למוצריה ולהמשך פיתוח הטכנולוגיה והמוצרים, בהתאם למגמות השוק העולמי של תשתיות לטעינת רכבים חשמליים".

כאמור, מחיר המניה בגיוס היה 2.34 שקלים, ולמשקיעים ניתנו אופציות להמרה למניות לפי שער של 2.8 שקלים למשך השנה הקרובה, ולאחריה מחיר המימוש יעמוד על 3.6 שקלים עד לפקיעת האופציה בעוד שלוש שנים.

אם ימומשו האופציות, סכום הגיוס יגדל ליותר מ-170 מיליון דולר, וידלל כמעט לחלוטין את בעלי המניות הנוכחיים בחברה. את הגיוס הנוכחי הוביל ווליו בייס חיתום. המשקיעים הגדולים בו הם הגופים המוסדיים מור , הפניקס, ילין לפידות, מיטב דש וחברת הפרויקטים אפקון  שבשליטת משפחת שמלצר.

הגיעה לבורסה עם הערת "עסק חי"

צ'קראטק השלימה כאמור בשנה שעברה הנפקה ראשונית, אך היא גייסה אז סכום נמוך מזה שתכננה לגייס, כ-27 מיליון שקל. החברה הגיעה לבורסה כשהיא עם הערת "עסק חי" בדוחותיה, הערה שנמחקה מדוחות המחצית הראשונה של 2021, שפורסמו לאחר ההנפקה. נתונים ראשוניים שפורסמו לאחרונה מדוחות 2021 מראים שלחברה היו בסוף השנה יתרות מזומנים בסך כ-17.6 מיליון שקל, לא היו לה מכירות כלל (לעומת מכירות מינוריות ב-2020) וההפסד הכולל שלה גדל ל-32.1 מיליון שקל.

לדברי בועז וייזר, מנכ"ל צ'קראטק: "השלמת הגיוס המוצלח תאפשר לנו להאיץ משמעותית את הצמיחה של החברה, לקדם את יישום האסטרטגיה שלנו בדרך למימוש הפוטנציאל הענק שטמון בטכנולוגיה ובמוצרים שפיתחנו ולמצב את צ'קראטק כאחד השחקנים המובילים בעולם בתחום התשתיות לטעינה לרכבים חשמליים. אנחנו פועלים בשוק שנמצא בצמיחה אדירה, בזכות רוח גבית רגולטורית וזרם של השקעות ממשלתיות ופרטיות, במרוץ להקמת התשתית הקריטית למימוש החזון למעבר לרכבים חשמליים".

וייזר הוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה ומעריך את הבעת האמון מצד אפקון, כמובילי שוק טעינת הרכבים החשמליים בישראל, ומצד גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון.