"הקורונה דווקא האיצה תהליכים": האדריכל שמוטרד פחות מהמגפה ויותר ממערך היתרי הבנייה המסורבל

איציק ניב, בנימינה, בן 54 • נשוי+3 • אדריכל ומעצב • מקים ובעלי "איציק ניב אדריכלים", סטודיו שמתמקד בעיצוב בתי יוקרה • "מקווה שנושא ההתייעלות בוועדות הבנייה ומתן היתרים יצבור תאוצה ויגיעו ליעד שיאפשר קידום פרויקטים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

איציק ניב, אדריכל, מייסד ''איציק ניב אדריכלים'' / צילום: יפעת יוגב
איציק ניב, אדריכל, מייסד ''איציק ניב אדריכלים'' / צילום: יפעת יוגב

את הסטודיו שלו, שמתמקד בתכנון ועיצוב בתי יוקרה, פתח האדריכל איציק ניב לפני 20 שנה ולאורך כל הזמן הזה הוא מתכתב בין אדריכלות ועיצוב שיוצרים הרמוניה ביניהם. "אני מנסה להכניס את האידאות שלי, המטענים והניסיון גם בעיצוב וגם בתכנון הבתים וליצור מקום שבו אפשר לחיות בו בהרמוניה. הבית צריך להיות פונקציונלי אבל גם מלא בהשראה כדי שהדיירים ייהנו בו לאורך זמן. אנחנו עושים הכול כדי שהבית יהיו מזוקק, בלי מניירות וללא טרנדים חסרי תועלת, בעלי אורך חיים קצר. בבית המגורים חשוב שיהיה עיצוב עם חשיבה ארוכת טווח, זאת בכדי שגם בעוד 20 שנה האדריכלות והעיצוב יהיו רלוונטיים ולכן הדגש הוא על פשטות וניקיון צורני", מסביר ניב את משנתו.

"הקורונה מבחינתי עשתה דבר עצום", אומר ניב, "כיום נוצרה אפשרות לקדם פרויקטים בצורה יעילה יותר, בגלל ההבנה שאפשר להתנהל דרך מסכים. אם בעבר היינו עושים פגישות וידאו רק עם לקוחות מחו"ל כי פיזית הם לא יכלו להגיע ארצה לכל פגישה היום לעומת זאת רוב הלקוחות עובדים איתנו בזום. ישנה מהפכה בכל הקשור לניהול הזמן, לא צריך לצאת מהבית או מהמשרד ולעמוד בפקקים שעות ארוכות לפגישות. פשוט תענוג לעבוד כך, זהו כלי מבורך".

"הקורונה הביאה להאצת תהליכים מצד אחד, ומצד שני קושי אדיר בקידום הפרויקטים", כך מסביר ניב, "הרפורמה של 'רישוי זמין' היא פלטפורמה מצוינת המאפשרת שקיפות מרבית והרבה סדר, אך אין ספק שהקורונה פגעה בהתייעלות של המערכת שהייתה כבר צריכה להשפיע ולשנות את אורך הזמן שלוקח לקבל היתר במדינת ישראל. תהליך הרישוי אמור להיות מהיר, יעיל, מתקדם ולא מסורבל. כרגע הפלטפורמה לא באה לידי ביטוי בצורה מיטבית ויש צורך לשפר אותה באופן משמעותי".

מגיל מאוד צעיר מחובר ניב לאומנות והיא תפסה חלק נכבד בחיים שלו: "אחרי הצבא התחלתי ללמוד גרפיקה ולאחר שנת לימודים אחת החלטתי שאני לא יכול לוותר על הארכיטקטורה. עזבתי את לימודי הגרפיקה ונרשמתי לבצלאל, שם למדתי במשך 5 שנים ארכיטקטורה ועיצוב", הוא מספר.

לדבריו, "מדי יום אנחנו פוגשים אנשים שרוצים לבנות את בית חלומותיהם, אנחנו מתחברים אליהם ודרך מתודה מאוד מסודרת מתחילים בתהליך ארוך של תכנון ועיצוב עד להשלמה מלאה של הפרויקט. אנו מעצבים את מבנה המגורים ודרך התהליך הזה נכנסים לשיקולי תקציב, סגנון, חיבור לצרכים הבסיסיים והחיוניים למשפחה לה אנו מתכננים את ביתם . זה תהליך מדהים שכל פעם מחדש מרגש אותי ויוצר הרבה עניין גם ברמה של האינטראקציה עם האנשים וגם ברמה של היצירה".

לסיכום אומר ניב, "לעתיד הקרוב מאוד אני מקווה שכל נושא ההתייעלות בוועדות הבנייה ומתן היתרים יצבור תאוצה ויגיעו ליעד שיאפשר קידום פרויקטים בצורה מהירה יותר. בהקשר שלי אני מאחל לעצמי פרויקטים מורכבים, מיוחדים שיפגישו אותי עם האנשים הכי מעניינים שיש לנו בארץ. אני מאחל לעצמי להמשיך לדלג באהבה בין הארכיטקטורה לעיצוב כי השילוב של השניים הוא הקסם האמיתי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il