שר המדע לשעבר מאמין בהנפקות SPAC: יזהר שי יוצא לגייס 200 מיליון דולר בנאסד"ק

כספי הגיוס של Israel Acquisitions מיועדים לרכישת חברה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית • בדירקטוריון חברת ה-SPAC ניתן למצוא בין היתר את רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור

יזהר שי / צילום: אלעד מלכה
יזהר שי / צילום: אלעד מלכה

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר מביע אמון בטרנד הדועך של הנפקות SPAC בוול סטריט. אל מאות חברות ה-SPAC שגייסו כסף בשנה וחצי האחרונות ומחפשות יעדים לרכישה, צפויה להצטרף בקרוב חברה נוספת, שמתמקדת בישראל.

חברת Israel Acquisitions Corp הגישה תשקיף לגיוס של 200 מיליון דולר בנאסד"ק, מתוך כוונה למצוא חברה לרכישה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. החברה רשומה אומנם באיי קיימן, אך מובילים אותה ישראלים, בראשות היו"ר יזהר שי, שטרם מינויו לשר מטעם מפלגת כחול לבן (שימש בתפקיד בין מאי 2020 לינואר 2021) נודע כיזם הייטק וכמשקיע הון סיכון. 

לצידו של שי יוביל את ה-SPAC המנכ"ל זיו אלול, שניהל את חברת הפרסום הדיגיטלי Fyber (פייבר) עד שנמכרה בשנה שעברה תמורת 600 מיליון דולר.

בדירקטוריון חברת ה-SPAC ניתן למצוא בין היתר את רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור, ואת דניאל רקנאטי, מייסד ומנהל קרן ההשקעות רודיום. את ההנפקה מלווה כחתם בנק BTIG ולצידו חתמי המשנה Exos Securities ו-JonesTrading.

חברות SPAC הן חברות שאין להן פעילות, המגייסות כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, או שייאלצו להחזיר את הכסף למשקיעים. עבור חברות פרטיות, מיזוג לתוך חברות SPAC מהווה דרך חלופית להגיע לבורסה, במקום באמצעות הנפקה ראשונית (IPO).

עדיין מחפשות יעדים לרכישה

הנפקות SPAC היו טרנד מרכזי בוול סטריט בין אמצע 2020 לתחילת הרבעון השני של 2021, אך מאז הוא התקרר באופן משמעותי, בין היתר לנוכח הנחיות חשבונאיות חדשות שהיקשו על מיזוגי ה-SPAC, תוצאות מאכזבות של החברות שהתמזגו, אשר הובילו לפגיעה בתשואות המניות שלהן, ובתורן גרמו חשש מהשקעה בחברות חדשות שמתמזגות ל-SPAC.

עם זאת, מספר רב של חברות SPAC שכבר גייסו כסף, עדיין מחפשות יעדים לרכישה, ביניהן שמראש הוגדרו ככאלה שיחפשו יעדים לרכישה בישראל. החברות הללו כוללות את מורינגה, בראשות אילן לוין, שגייסה 100 מיליון דולר, BYTE, בהובלת דני ימין וקובי רוזנגרטן, שגייסה 300 מיליון דולר, גשר 1, של עזרא גרדנר ועומרי צ'רני, שגייסה 115 מיליון דולר, Finnovate, שמובילים דוד גרשון, רון גולן ויונתן אופיר, שגייסה 150 מיליון דולר, ו-ION Acquisition Corp 3 של יונתן קולבר וגלעד שני, שגייסה 253 מיליון דולר, לאחר שכבר הנפיקה קודם לכן שתי חברות SPAC, שכבר השלימו מיזוגים עם טאבולה ועם אינוביד.

בתשקיף של Israel Acquisitions Corp נכתב כי "תעשיית הטכנולוגיה בכללותה חוותה האצה חסרת תקדים בצמיחה במהלך מגפת COVID-19, כשיותר עסקים אימצו דרכים חדשות וחדשניות לעשות עסקים, ויותר צרכנים אימצו במהירות פלטפורמות דיגיטליות לצרוך מוצרים ושירותים".

צמיחה דרמטית במספר היוניקורנים בישראל

להערכתם, "סקטור הטכנולוגיה בישראל משקף ריכוז של ערך, עם מספר גדול של חברות שצומחות במהירות". הם מוסיפים, כי מספר היוניקורנים (חברות פרטיות בעלות שווי של מעל מיליארד דולר) בישראל צמח דרמטית, וכבר מהווה 10% מהיוניקורנים בעולם - נכון ליוני 2021, בישראל היו 70 מתוך 700 בכל העולם.

חברת ה-SPAC תחפש חברות בשווי שנע בין 800 מיליון דולר ל-1.5 מיליארד דולר, כאלה שיש להן צבר הזמנות חזק, וצומחות במהירות, ויכולות להערכתה להאיץ את הצמיחה בזכות החשיפה להון ציבורי.

ב-Israel Acquisitions Corp מעריכים שיש כיום מאות חברות טכנולוגיה ישראליות שנמצאות בשלב של pre-IPO, שיכולות להיות יעד לרכישה, והמספר אף צפוי לגדול.

החברה צפויה להתמקד בתחומים שלהערכת אנשיה יש בהם הזדמנויות צמיחה אטרקטיביות, אך היא מציינת מגוון רחב של תחומים: מחשוב ענן, אבטחת סייבר, טכנולוגיה עמוקה, מסחר מקוון, טכנולוגיה לרכב חשמל, טכנולוגיה לתחום האנרגיה, פינטק, טכנולוגיית מזון או חקלאות, גיימינג, מחשוב קוונטי ותעשיית החלל והלוויינים. לדבריהם, לצוות ה-SPAC יש ניסיון רב בזיהוי חברות צומחות ובביצוע השקעות אסטרטגיות, וכן ביצירת ערך לאחר ביצוע העסקאות.