חברת הפודטק הישראלית שתייצר סלמון מספירולינה

SimpliiGood מרחיבה את קו המוצרים הקיים של החברה ונכנסת לשוק תחליפי הדגים • וגם: האקתון ראשון מסוגו לחקלאות אורבנית יתקיים ביום ראשון הקרוב בכפר קאסם • אירועים ומינויים

הספירולינה לאחר שאיבה מהבריכה במעבדת חברת SimpliiGood / צילום: SimpliiGood
הספירולינה לאחר שאיבה מהבריכה במעבדת חברת SimpliiGood / צילום: SimpliiGood

חברת הפודטק הישראלית SimpliiGood, שפיתחה טכנולוגיה לייצור וגידול ספירולינה טרייה, מרחיבה את קו המוצרים הקיים של החברה ונכנסת לשוק תחליפי הדגים. בשלב הראשון, החברה תתמקד בייצור סלמון מעושן מבוסס ספירולינה טהורה - ראשון מסוגו בעולם.

הפיתוח של החברה מתאפיין בשתי טכנולוגיות פורצות דרך. הראשונה, ייצור נתחים נקיים דמויי דג הסלמון, והשנייה - זיהוי ושימוש בפיגמנטים הקיימים בספירולינה לייצור פיגמנט כתום תואם לדג הסלמון.

להשלמת הפיתוח נחתם במסגרת פודנקסט, מעבדת החדשנות בשיתוף הרשות לחדשנות, הסכם לשיתוף פעולה בין IFF הגלובלית, המובילה בתעשיות המזון, המשקאות, הבריאות, הביוטכנולוגיה והריחות, לבין SimpliiGood. המוצר עתיד להגיע לשוק עד סוף שנת 2023.

SimpliiGood נוסדה ב־2015 על ידי ברוך דאך, המדען הראשי, וליאור שליו, המנכ"ל. בחברה מועסקים כ־20 עובדים במרכזי הפיתוח בערבה ובשרון.

המנכ"ל שליו סיפר כי "הנזק של תעשיית המזון מן החי לשינויי האקלים מחדד את הצורך בפיתוח תחליפי חלבון ברי קיימא".

האקתון לחקלאות בכפר קאסם

האקתון ראשון מסוגו לחקלאות אורבנית יתקיים ביום ראשון (27.3) בכפר קאסם, במסגרת שיתוף פעולה בין העירייה המקומית, עיריית כפר סבא, מרכז פרס לשלום ושרונה פרטנרס.

מטרת ההאקתון היא קידום שלום וכבוד הדדי בין יהודים וערבים, כדי ליצור שיתוף פעולה סביבתי וכלכלי. ההרשמה נפתחה ל־50 משתתפים, שיעבדו ביחידים ובקבוצות עם מומחים, מנטורים ומשקיעים, על רעיונות ומיזמים בתחום החקלאות האורבנית. בהאקתון יזכו עד ארבעה אנשים או צוותים ב־10,000 דולר, ויתאפשר להם להפעיל את הפיילוט שיצרו בכפר קאסם או בכפר סבא.

בנוסף, קבוצת שרונה פרטנרס מקימה מרכז חדשנות באופקים, בהשקעה של כ־10 מיליון שקל. המתחם יתפרס על כ־2,000 מ"ר, ויכלול מרכזי הכשרות לחברות בתחום האגרוטק.
לדברי תות שני, מנכ"לית ומייסדת שותפה של הקבוצה, "החדשנות בחקלאות האורבנית היא אחד מהתחומים הצומחים ביותר בהייטק, מתוך ההבנה שצריך להכניס את הקידמה והטכנולוגיה לעולמות אלו. ההאקתון הוא הוכחה נוספת שעולמות החדשנות והיזמות הם הגשר לכל שיתוף פעולה אפשרי".

חדשות טובות

נפתחה ההרשמה למרוץ הנשים LIFE RUN שחוזר ב־10 במאי, בתום שנתיים של היעדרות בעקבות הקורונה, לתל אביב. במרוץ צפויות להשתתף יותר מ־10,000 נשים.