בית ההשקעות IBI מתחיל לסקר את פריון בהמלצת תשואת יתר ובפרמיה של 46% על מחיר המניה

שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי לדברי IBI לגדול מ-340 מיליארד דולר בסוף 2020 ל-540 מיליארד דולר בסוף 2024 • להערכת בית ההשקעות, פריון נמצאת בנקודה חזקה בתעשייה שהופכת תחרותית יותר ויותר, עם הון אנושי חזק ואיכותי

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

"התרשמנו מהגודל והצמיחה החזקה של שוק הפרסום הדיגיטלי, והתרשמנו גם מהיכולת של ההנהלה לנווט את החברה בסביבה רגולטורית מסובכת ותחרות עזה תוך ביצוע מרשים של התוכנית האסטרטגית", כך מסבירים היום (ב') ב-IBI בית השקעות את המלצתם החיובית על מניית פריון נטוורק . בית ההשקעות החל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 104 שקל (31.7 דולר) למניה, שגבוה בכ-46% ממחיר המניה בבורסה.

לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI, ורועי שביט ממחלקת המחקר, כותבים כי "בשנים האחרונות פריון  הפכה מחברה מפסידה, עם צמיחה דועכת וללא יתרון כלכלי מובהק, לאחת החברות המובילות בתחומה תוך שהיא מציגה צמיחה מרשימה, שיעורי רווחיות מרשימים, עם מגוון רחב של עסקים ומודל עסקי חזק ויציב".

הם מזכירים שהכנסות החברה צמחו ב-2021 ב-46% והרווח הנקי צמח במקביל ב-279%. "שולי הרווח השתפרו וביחד עם צמיחה עודפת על השוק, פריון מצליחה ליצור מינוף תפעולי משמעותי שמאפשר לה להמשיך להשקיע ולהתרחב", הם כותבים.

שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי לדבריהם לגדול מ-340 מיליארד דולר בסוף 2020 ל-540 מיליארד דולר בסוף 2024. "אנו סבורים שהחפיר הטכנולוגי הרחב שפריון בנתה במשך שנים, יחד עם שותפויות חזקות ומגוון עסקים רחב, יאפשרו יציבות ויכולת חיזוי טובה לשנים קדימה תוך המשך צמיחה בקצבים מהירים ונגיסה בנתח השוק של המתחרים", כותבים לובלין ושביט.

הם מסבירים כי המערכת של פריון מחברת בין המפרסמים שהם צד הביקוש, לבין הפבלישרים שהם צד ההיצע, ויוצרת ממשק טכנולוגי המייעל את משך הפרסום ותהליך בניית הקמפיין. "המודל הייחודי של פריון, המתבסס על ייצור הכנסות משני הצדדים של הרשת (היצע וביקוש), והיכולת של החברה לחבר את כל הנכסים התפעוליים שלה לתוך מרכז נתונים אחד, מקנה בהירות לאופק הצמיחה העתידית של החברה ויציבות למודל העסקי שלה", הם סבורים.

להערכתם, החברה נמצאת בנקודה חזקה בתעשייה שהופכת תחרותית יותר ויותר, עם הון אנושי חזק ואיכותי. הם מעריכים שהתוצאות החזקות יימשכו ולפיכך גם פער המכפילים המשמעותי של פריון לעומת המתחרות יצומצם.

צמיחה של 13.3% עד 2026

הערכת השווי של IBI לפריון נעשתה על בסיס ממוצע משוקלל של שלושה מודלים - DCF, מכפיל EV/EBITDA וממוצע מכפילים של חברות ההשוואה בחו"ל. ההערכה שלהם היא שפריון תצמח ב-13.3% בממוצע שנתי ב-2022-2026, ואסטרטגיית המיזוגים והרכישות והמשך ההשקעה בעולם ה-CTV וה-Display יהיו גורמים מרכזיים להמשך צמיחת החברה. הם צופים גם תפיסת נתחי שוק על חשבון המתחרות. לסיכום הם כותבים כי "פערי התמחור מול המתחרות הציבוריות בארה"ב תומכות בעמדתנו כי המניה מספקת משוואת סיכון-סיכוי אטרקטיבית מאוד למשקיעים".

פריון, בניהולו של דורון גרסטל, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 961 מיליון דולר.