פיגוע בבאר שבע: נקבע מותם של 4 אנשים

האירוע התחיל סמוך לשעה 16:15, אז התקבל דיווח על עובדת בתחנת דלק שאותרה מחוסרת הכרה לאחר שנדקר • הדוקר היה תושב חורה שהשתחרר לאחרונה מהכלא. הוא נורה ונהרג במקום

זירת הפיגוע בוואן פלאזה, ב''ש / צילום: דוברות מד''א
זירת הפיגוע בוואן פלאזה, ב''ש / צילום: דוברות מד''א

ארבעה בני אדם נרצחו ושניים נפצעו בפיגוע שהתחיל בתחנת דלק בבאר שבע והמשיך לאחר מכן למתחם one בבאר שבע. הפצועים הועברו לטיפול רפואי. הדוקר היה תושב חורה שנורה ונהרג במקום.

האירוע התחיל סמוך לשעה 16:15, אז התקבל דיווח על עובדת בתחנת דלק שאותרה מחוסרת הכרה לאחר שנדקרה. כעבור זמן קצר נקבע מותה וכוחות ההצלה קיבלו דיווח על אדם שדורס ודוקר אנשים במרכז הקניות. 

מהמשטרה נמסר שבשעה 16:10 הגיע חשוד לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע וכשבידו סכין. החשוד דקר אישה, ובהמשך הגיע למרכז מסחרי אז דרס ברכבו רוכב אופניים, המשיך למרכז נוסף סמוך מעבר לכביש, ירד מרכבו ורץ לעבר גבר ואישה ודקר אותם. אזרחים שהיו במקום ביצעו לעברו ירי ונטרלו אותו. למקום הגיעו שוטרים ולוחמי מג"ב, ומפקד המחוז הגיע לזירה ומקיים הערכת מצב במקום.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקבל כעת עדכון ומקיים התייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה. שר החוץ לפיד: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע, מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין".

המחבל, מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, היה בעבר מורה בבית ספר. ב-2015 הוא הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין. הוא השתחרר לפני זמן מה מהכלא.