האב סקיוריטי מתמזגת ל-SPAC בשווי גבוה פי 5 מערכה בת"א

חברת אבטחת הסייבר שנסחרת כיום בתל אביב לפי שווי של 820 מיליון שקל, תימחק מהמסחר בבורסה לאחר המיזוג • האב מבצעת הנפקת PIPE בסך 50 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים מישראל• תמוזג ל-SPAC לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר לפני הכסף

אייל משה, מנכ''ל האב סקיוריטי / צילום: רובי לייבוביץ'
אייל משה, מנכ''ל האב סקיוריטי / צילום: רובי לייבוביץ'

טרנד ה-SPAC אולי מתקרר, אך החברות שגייסו כסף בשנתיים האחרונות עדיין מחפשות יעדים לרכישה, וחברת האב סקיוריטי  מישראל, הנסחרת בבורסה בת"א, עשויה להציף בקרוב ערך משמעותי על-ידי מיזוג ל-SPAC.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת תוך זמן מוגבל. עבור חברות פרטיות זוהי דרך חלופית להגיע לשוק הציבורי; במקרה של האב סקיוריטי, שכאמור כבר נסחרת בת"א, המיזוג יאפשר לה להגיע למסחר בוול סטריט, והיא מתכננת למחוק את מניותיה ממסחר בת"א.

האב מספקת פתרונות סייבר במסגרת מחשוב ענן או שרתים וכן פתרון שמוגדר פתרון הגנת סייבר מוקטן ל-IoT. החברה מוזגה ב-2021 לחברת ALD והיא נסחרת כיום בשווי 820 מיליון שקל. כעת היא תמוזג לחברת ה-SPAC האמריקאית Mount Rainer לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר לפני הכסף (4.13 מיליארד שקל) - פי 5 משווי השוק הנוכחי. 

בקופת חברת ה-SPAC יש 172 מיליון דולר שמיועדים להאב (סכום שיכול לקטון בהנחה שמשקיעים יעדיפו לפדות את ההשקעה ולא להשתתף במיזוג), ובנוסף היא מבצעת הנפקת PIPE בסך 50 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים מישראל.

את המהלך מלווים בנקי ההשקעות A-Labs ואופנהיימר. פירמת עוה"ד Sullivan & Worcester (Tel Aviv) שימשה כיועץ המשפטי של ה-SPAC בעסקה. בנק ההשקעות Alliance Global Partners ליווה את חברת ה-SPAC בעסקה.

החברה דיווחה לפני כחודשיים על חתימת מזכר כוונות למיזוג ל-SPAC. מנכ"ל האב, אייל משה, אמר כי "הצמיחה העצומה שלנו בשנים האחרונות מעידה על כך שהשוק והלקוחות שלנו מאמינים בחזון החברה, בהנהגתה ובמיוחד בפלטפורמה הייחודית של HUB Security".


איך אתה מסביר את הפער בין שווי החברה בת"א לשווי במיזוג?
"לפי נתוני השוואה של חברות דומות להאב בארה"ב, באותו תחום פעילות ועם הכנסות וקצבי צמיחה דומים, בממוצע הנמוך הן נסחרות לפי מכפילים של 14 על ההכנסות, ואנחנו נסחרים בת"א במכפיל של 3. אנחנו חושבים שנייצג טוב יותר את המשקיעים אם נעביר את המסחר לשוק שיותר מתאים לסוג הפעילות".

לא חששתם מהתקררות שוק ה-SPAC?
"הסתכלנו על עולם הספאקים מקרוב, ומהניתוח שלנו נראה שיש חברות מאוד טובות שמוזגו, אבל נכנסו עם מכפילים מאוד גבוהים. בסוף השוק מתאזן למכפילים סבירים. אנחנו נכנסים עם מכפיל הכנסות קטן מ-10. הכלי של SPAC זה כלי פיננסי טוב ואנחנו רוצים להשתמש בו".

היה מו"מ עם עוד חברות SPAC?
"כן, היה תהליך ארוך ואף מייגע. דווקא היו לנו הצעות עם שוויים יותר אטרקטיביים, אבל בסוף זה אנשים, והם הולכים להיות שותפים שלנו, אז לפי זה בחרנו בהם".

מה תעשו עם הסכום שתגייסו?
"אנחנו ממשיכים בתוכניות שלנו, מסתכלים על מיזוגים ורכישות והתרחבות בעיקר בארה"ב. המטרה בגיוס היא לעזור לחברה להתפתח ולצמוח, לתת דלק למנוע הצמיחה. אנחנו עושים משהו מאוד חדשני ברמה הטכנולוגית, ומגיעים לשוק בתזמון שהוא בין מושלם לדקה לפני מושלם. גם השוק הגיב לזה בצורה מאוד טובה".