הצוללת | פודקאסט

המלחמה באוקראינה גרמה לנהירה אל הקריפטו. איך זה נגמר?

מטבעות הקריפטו כמו ביטקוין הפכו מוצר מבוקש בידי אזרחים משני עברי המתרס של המלחמה במזרח-אירופה. אוקראינה גייסה יותר מ-100 מיליון דולר במטבעות קריפטו ואילו ברוסיה האזרחים חיפשו מפלט מהרובל הקורס ופנו לאתריום, טת'ר ודומיהם • האם הם הצליחו לממש את המטבע ומה קרה לקריפטו כשהבורסות צנחו? • האזינו

מלחמת הקריפטו הראשונה - הצולללת של גלבוס
מלחמת הקריפטו הראשונה - הצולללת של גלבוס

בתחילת השבוע, ממשלת אוקראינה שיתפה, בחשבון רשמי שלה, סרטון שבו היא מודה לכל מי שחושב על אוקראינה או מתפלל בשבילה. יש לאוקראינה מספיק מחשבות ותפילות - מה שהיא צריכה זה כסף. ובסרטון מבקשים פשוט לשלוח תרומות שיסייעו לאוקראינה לצלוח את המלחמה.

למרבה הצער, מלחמות, וגם מגבית מלחמה, הם לא דבר חדש. אבל בפוסט של ממשלת אוקראינה דווקא היה חידוש: לינק שמוביל לכתובות של ארנקי קריפטו. מי שרוצה יכול לשלוח כסף לאוקראינה במטבעות קריפטו, כמו אתריום ותט'ר.

אקראינה כבר קיבלה תרומות קריפטו בעשרות מיליוני דולרים. ולפי חלק מהדיווחים יותר ממאה מיליון דולר. כפי שהכותרת בעיתון USA Today הגדירה את זה, אנחנו עדים למלחמת הקריפטו הראשונה. אלה לא רק תרומות. בשבועות האחרונים המלחמה כבר הובילה לסדרה של טלטלות: אינפלציה, סנקציות כלכליות, מגבלות על משיכת דולרים ברוסיה. זהו בדיוק התרחיש שבו מטבעות הקריפטו היו אמורים להוכיח את עצמם. הם מבוזרים, הם לא כפופוים לממשלות, אין להם גבולות. ועכשיו הגיע המבחן שלהם.

מה קרה בפועל? האם מטבעות הקריפטו התגלו כסוג של זהב דיגיטאלי, נכס בטוח בו ניתן להיאחז בסוף העולם? כל התשובות בפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".