קסטרו תנסה להציף ערך של מאות מיליוני שקלים בהנפקת אורבניקה

חברת קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, נסחרת כיום בשווי שוק של קרוב למיליארד שקל, לאחר שהמניה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה • עפ"י ההערכות בשוק ההון, גם אורבניקה מכוונת לשווי דומה

אירוע פתיחת סניף אורבניקה בקניון עזריאלי חיפה עם בר רפאלי / צילום: גלי שרהבני
אירוע פתיחת סניף אורבניקה בקניון עזריאלי חיפה עם בר רפאלי / צילום: גלי שרהבני

לאחר שקבוצת האופנה פוקס הנפיקה אשתקד בהצלחה שתיים מהפעילויות המתנהלות תחתיה - ריטיילורס וטרמינל איקס, גם המתחרה קסטרו מנסה להציף ערך באמצעות הנפקה של רשת האופנה המוזלת לצעירים אורבניקה שבבעלותה.

קסטרו , שבשליטת משפחת רוטר, נסחרת כיום בשווי שוק של קרוב למיליארד שקל, לאחר שהמניה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה. על-פי ההערכות בשוק ההון, גם אורבניקה מכוונת לשווי דומה. 

ביום חמישי האחרון דיווחה קסטרו כי החברה-הבת, פאלו ריטייל, המפעילה את רשת חנויות אורבניקה, מקדמת הנפקה ורישום של מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב. את ההנפקה תוביל חברת החיתום של בית ההשקעות ווליו בייס.

במסגרת זו הגישה פאלו ריטייל לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף ראשונה (לא פומבית) ובקשה לקבלת היתר לפרסום תשקיף הצעה לציבור. עם זאת, לדברי קסטרו, אין בשלב זה כל ודאות בדבר השלמת ההנפקה, קבלת האישורים הנדרשים לביצועה ו/או לגבי מבנה ההנפקה, עיתויה, היקפה ותנאיה (אם וככל שתבוצע).

רווח נקי של מעל 10 מיליון שקל ב-2020  

פאלו ריטייל פועלת בתחום ההלבשה ואביזרי האופנה תחת המותג אורבניקה הפונה בעיקר לדור הצעיר. נכון לסוף נובמבר 2021 הפעילה החברה 18 חנויות בישראל, שהן חנויות גדולות יחסית הממוקמות בקניונים ומרכזי קניות, בשטח ממוצע של כ-2,000 מ"ר לחנות. עיקר שטח החנות מוקדש לתחום שבקסטרו מסווגים כפעילות אופנת ההלבשה, והיתרה לתחום אביזרי האופנה (ובכללם תכשיטים, תיקים, קוסמטיקה וכן אביזרי ומוצרי אופנת הבית ועיצוב הבית).    

קסטרו טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים לסיכום 2021, אך בסיכום 2020 ציינה הקבוצה כי הרווח הנקי של פאלו ריטייל הסתכם ב-10.5 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון שקל בלבד שרשמה ב-2019.

בקסטרו מציינים עוד כי לפאלו ריטייל יש תלות בספק קנדי בודד בשם YM, אשר היה אחראי ל-37% מסך רכישותיה מספקים ברבעון השלישי של 2021. לפי דוחות 2020, הספק הקנדי YM היה אחראי לעיקר המוצרים בתחום אופנת ההלבשה וסיפק לפאלו ריטייל סחורה ב-44.4 מיליון שקל.

נכון לסוף 2020 הייתה פאלו ריטייל רשומה בספרי קסטרו לפי שווי של 127 מיליון שקל, כך שהשלמת ההנפקה תציף לקסטרו רווח גדול. פאלו ריטייל החלה את פעילותה בינואר 2015, ונרכשה בידי קסטרו כחלק מעסקת המיזוג עם רשת הודי'ס בשנת 2018.