יועץ השיווק לאוכלוסייה המבוגרת שהקורונה צמצמה את המחזור העסקי שלו ב־60%: "כל התוכניות שלנו התהפכו"

רועי קורן, תושב הרצליה בן 49 • בעלים ומנכ"ל של חברת הייעוץ SeniorMarket • "הקושי המרכזי בתקופה האחרונה הוא בזמינות של השירות הבנקאי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רועי קורן / צילום: אודי גורן
רועי קורן / צילום: אודי גורן

רועי קורן עבד כל חייו כשכיר, בעברו הועסק באגף השיווק של עיתון "דה מרקר" וכמנכ"ל משותף בחברת Faza. לפני כ־9 שנים הוא החליט לפנות לדרך עצמאית ולייסד את חברת SeniorMarket המעניקה שירותי ייעוץ לגופים שרוצים לפתח מוצרים, שירותים ופתרונות לאוכלוסייה המבוגרת.

אלא שאז הגיעה מגפת הקורונה ושינתה את כל אופי פעילות החברה. קורן מספר כי "במהלך השנתיים האחרונות כתוצאה מגלי הקורונה חלו שינויים מהותיים באוכלוסייה המבוגרת שהשפיעו ישירות על תוכניות העבודה והפרויקטים שהובלתי ותכננתי עבור לקוחותיי. תחזיות ותובנות צרכניות ועסקיות שבניתי על האוכלוסייה המבוגרת, השתנו במהירות ונאלצנו לבצע התאמות ועדכונים לעיתים תכופות. השינויים השפיעו על עבודת הייעוץ מאחר שנדרשנו לבצע סקרים ומחקרים מהירים כדי לזהות ולהבין את התופעות והמגמות החדשות בשוק".

"שנית", הוא מוסיף, "התוכנית העסקית שלנו לשנת 2020 נבנתה על תוצאות טובות ונתוני צמיחה מרשימים ב-2019 והיא כללה מספר גדול של פרויקטים בממד הפיזי - אירועים, תערוכות, כנסים - שהיה הממד האפקטיבי ביותר, עד כה, בשיווק לאוכלוסייה מבוגרת". אלא שבעקבות ההנחיות והסגרים כל האירועים לאוכלוסייה המבוגרת נדחו ובהמשך בוטלו לחלוטין, כך שלדבריו "היה קושי אמיתי לתכנן קדימה מול המציאות המשתנה. בנוסף, הלוואה מהבנק שנלקחה בינואר 2020 עבור מקדמות לספקים וביטחונות התגלתה כנטל כבד".

"האתגר הנוסף היה להתאים את השירותים למציאות המשתנה וכמו כל המשק עברנו לעבודה מרחוק", הוא מספר. "לאור העבודה שאני עובד עם מספר ארגונים בתחום הדיור המוגן, בתי אבות וסיעוד, אמצעי הזהירות שנקטנו היו מחמירים יותר מההנחיות". קורן משתף כי "מצד אחד, מענקי הקורונה לשכירים בעלי שליטה היו חבל הצלה, כשכל התוכנית העסקית ל-2020 ו-2021 חטפה טלטלה, מצד שני הם לוו באי בהירות והיו כרוכים בלחץ רב בכל הקשור לתנאי הסף והנתונים הכספיים".

"עד היום", הוא אומר. "קיימת אי בהירות לגבי החזרה או אי החזרה של מענק מסוים ובגלל התשובות שאני מקבל מהרשויות אני מסתובב סביב הזנב של עצמי ועובר מפקיד אחד לשני, לשלישי ובחזרה. ככלל, המחזורים של העסק ירדו בשיעור של 60% בהשוואה ל-2018 ובמיוחד 2019 אבל תודות לשינוי שבצעתי במודל התגמול הרווחיות לא נפגעה משמעותית והצלחתי לשמור על העסק".

"הקושי המרכזי בתקופה האחרונה", אומר קורן, "הוא בזמינות של השירות הבנקאי. החברה פעילה כבר שנים ולבנק יש כל כך הרבה נתונים של העסק ועדיין עבור פעולות מסוימות הבנק דורש שוב ושוב את אותם מסמכים ודוחות. כל הטופסולוגיה והבירוקרטיה מעכבת באופן משמעותי במיוחד מאחר ולא מדובר בסכומים משמעותיים. בשנה שעברה כל הצוות העסקי בסניף שלי התחלף ואך אחד לא עדכן. במשך שבועיים שלחתי מיילים לבנקאים שעזבו ובסוף הגעתי פיזית לסניף והבנתי מדוע לא עונים לי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il