מניית אלוט צנחה, משקיעים פועלים לשינויים בהרכב הדירקטוריון

חברת הטכנולוגיה הישראלית נסחרת בשווי של 310 מיליון דולר לאחר שאיבדה 58% מהשיא אשתקד

ארז ענתבי, מנכ''ל חברת אלוט / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי, מנכ''ל חברת אלוט / צילום: איל יצהר

האם משקיעים אקטיביסטיים יובילו לשינוי הרכב הדירקטוריון של חברת הטכנולוגיה אלוט ? מדיווח שהעבירה השבוע בעלת המניות הגדולה בחברה ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, עולה כי נערכים דיונים בין החברה למשקיעים בה בנוגע לשינויים בדירקטוריון, לפי בקשת אחד המשקיעים.

בעלת המניות הגדולה באלוט היא Lynerock Lake מניו יורק, שנכנסה להשקעה בחברה ב-2018 ומחזיקה כעת ב-21.8% ממניות החברה, בשווי של 67.6 מיליון דולר. לפי הדיווח, בין מנהלת הקרן סינתיה פול לבין דירקטור באלוט נערכה פגישה בנוגע להרכב הדירקטוריון ויצירת ערך לבעלי המניות, והדיונים בנושא צפויים להימשך. 

אלוט, בניהולו של המנכ"ל ארז ענתבי, ושיו"ר הדירקטוריון שלה הוא יגאל יעקובי, מספקת לחברות תקשורת פתרונות לניתוח רשת ואבטחה כשירות (SECaaS). החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 310 מיליון דולר, אחרי ירידה של 47% במניה  בשנה האחרונה ושל 58% מהשיא שבו נסחרה ביוני 2021.

כבר לפני שנה נכנסה להשקעה בחברה קרן Outerbridge Capital, גם היא מניו יורק, כשרכשה מניות במחירים של כ-14-19 דולר למניה וכן אופציות (זאת לעומת מחיר נוכחי של כ-8.5 דולר). הקרן - שמחזיקה כעת ב-7.8% ממניות אלוט - טענה אז כי החברה מוערכת בחסר.

בדיווח נוסף כעבור מספר חודשים, הביעה קרן Outerbridge את שביעות רצונה ממאמצי אלוט בתחום אבטחת הסייבר והעריכה כי אלוט פונה לשוק משמעותי. לקראת סוף השנה שעברה, בדיווח נוסף, הקרן ציינה כי למרות הירידה במחיר המניה היא מעודדת מקצב הזכייה של אלוט בחוזים חדשים, והוסיפה כי אלוט מוערכת בחסר משמעותי ולפיכך הקרן מתכננת לקיים דיונים עם ההנהלה והדירקטוריון, בין היתר על הרכב הדירקטוריון ועל הגברת יצירת הערך למשקיעים.

בחודש שעבר, Outerbridge דיווחה כי נערכו פגישות עם ההנהלה והדירקטוריון ובעקבותיהן היא שלחה מכתב לדירקטוריון. במכתב נכתב שהקרן תומכת במנכ"ל ובהנהלה, אך היא מודאגת מפעולות שנקטה החברה, כולל גיוס הון שדילל את בעלי המניות וחוסר היכולת להביא ערך לבעלי המניות בשנים קודמות.

לפי המכתב, בקרן מאמינים שמניית אלוט מוערכת בחסר "דרמטי": להערכתה, עסקי ה-SECaaS לבדם שווים מחיר מניה של 10-20 דולר ועסקיה המסורתיים של אלוט (DPI) שווים עוד 10-15 דולר, כלומר מחיר המניה צריך להיות 20-35 דולר. להערכת הקרן, העובדה שמחיר המניה נמוך משמעותית היא עדות לחוסר האמון בדירקטוריון החברה, ולכן היא הציעה למנות דירקטור שייצג את בעלי המניות. כאמור לפי הדיווח של Lynerock Lake, יש דיונים בנושא.

מאלוט לא נמסרה תגובה.